Jump to content

Sikring på haglen går på mellom første og andre skudd.


Kaleki

Recommended Posts

Hei!
Jeg er relativt ny jeger, som har valgt og bruke nybegynner tiden min på skytebanen, da rettere sagt på leirdue bane med morfaren min sin gamle sideleggerhagle. Haglen er av "den eldre slaget" :) men fungerer bra. Et problem jeg har hatt som jeg ikke hadde med lånehaglene på skytelaget, er at når jeg skal skyte doble leirduer så går sikringen på mellom det første og det andre skuddet. Er dette noe som er normalt? Er det en mulighet for meg og fikse opp i det, eller må jeg inn til en børsemaker?

Kan meddele at når jeg tørrtrener med haglen, kan jeg fint trykke inn både første og andre skudd uten og måtte ta av sikringen 2 ganger. 

Edited by Kaleki
Link to comment
Share on other sites

Hei.

Feil funksjon på sikring er noe som bør overlates til kyndig børsemaker og kanskje samtidig få den vurdert mht om den er egnet og sikker for bruk av stålhagl (lerduepatroner). 

Om den er av det "eldre slaget", er den kanskje også ganske trangboret og behøver åpnes opp. Som du sikkert vet er 1/2 choke det trangeste som rekomenderes for bruk av stål. 

Hvor gammel er den? - Merke?

 

Mvh

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, bobby said:

 

Feil funksjon på sikring er noe som bør overlates til kyndig børsemaker og kanskje samtidig få den vurdert mht om den er egnet og sikker for bruk av stålhagl (lerduepatroner). 

Den er ikke registrert for å si det sånn (enda). Kan tenke meg den er fra 1960-70 -tallet. 

6 hours ago, bobby said:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...