Jump to content

Trenger anbefalinger til kjøp av nytt kikkertsikte.


Skoginj

Recommended Posts

Hei, jeg er på leting etter ett nytt kikkertsikte. 

Noen som har noen gode anbefalinger på kikkertsikte til alt fra toppjakt til hjort/elg og reinsdyr?

Siktet må ha 1" mellomrør og helst 50mm åpning. Eventuelt 44.

 

Kunne også tenkt meg at det er rød/grønn punkt i siktet og zoom ifra 2/3x - 10/15x ca. 

 

Pris ifra 5000 til 15000. 

 

Noen som har noen anbefalinger å komme med? Sliter med å finne ett sikte med 1" mellomrør som passer til mine kriterier... 

 

På forhånd takk:) 

Link to comment
Share on other sites

Leupold har jo en haug sikter med 1" rør. De har bla. en 4.5-14x50, og tilogmed en med åpent høyderatt om det skulle være en greie. Både Jakt & Friluft og Jaktdepotet skaffer normalt det meste av Leupold.
Tidligere har jeg ikke vært noen stor fan av Leupold, det er ikke pga. dårlige sikter - men er fordi jeg synes de har vært overpriset i Norge, de har kostet nesten like mye som europeiske sikter, som ofte har vært langt bedre optisk.
Nå synes jeg ikke det ser sånn ut lenger, de er fremdeles ikke helt der optisk, men de koster mye mindre enn de europeiske -  God nok optikk og oftest lette kikkerter - og et stort, stort utvalg.

 

K

Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, Skoginj skrev:

Har 1" EAW svingmontasje fra før

Som mange andre ønsker du deg et sikte som er brukbart til alt, som bare blir en mengde kompromisser. Siden du har svingmontasje, ville jeg kjøpt to forskjellige sikter, og svelget det at montasjene er dyre.

 

Livet er for kort til å bare ha ett sikte. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...