Jump to content

Har det noe å si om reveåte er nærme huset?


Guest TellefKiller

Recommended Posts

Guest TellefKiller

Hei, for ein uke siden bjeffa ein rev utforbi huset 15m ifra vinduet. La ut reveåte og (hare og ganske mye forerva kjøtt og flesk). Jeg lyste på den med hodelykt har det noe å si om den er nærme huset? Har den blitt redd for å dra til meg fordi jeg lyste på den?

Link to comment
Share on other sites

Rev og hjortevilt ser godt IR lys. Bare prøv å sitt på post i bekmørket med dyr fremfor deg, så skru på IR lykta. Du får bruktbart med oppmerksomhet en stund da. Uansett, hvis DU skal ha nytte av IR lyset så må du ha optikk som ser dette lyset.. 🤐

 

Den største fordelen med å ha åte nært hus/bebyggelse er at det er naturlig at det er lyskilder og matrester her. Sett opp ett lys fra husveggen, så du får ett skinn bortover. Mer trenger du ikke, og reven er ikke skeptisk.  

Ett eksempel, hverken mikkel eller gaupa er skeptisk på veikryssing, selv om den er flombelyst. Ofte så benytter både rev og gaupe vei til transportettapper når det er mye snø... 

Link to comment
Share on other sites

Guest TellefKiller

vanlig lyskaster funka fint fant jeg ut. Satt ut lyskaster og heiv ut hundefor med tacokrydder, gikk ein time og der stod det ein rev

 

Edited by TellefKiller
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...