Jump to content

AKAH 8x42 håndkikkert med avstandsmåler


E_Berg

Recommended Posts

Jeg er i markedet for en ny håndkikkert, i denne forbindelse så har jeg registrert at AKAH nylig har kommet med en ganske gunstig priset håndkikkert med avstandsmåler. Denne har jeg sett flere steder for rundt kr 5.500-6.000. Er det noen som har noen erfaring med disse kikkertene og kan gi noen informasjon om hvordan kvaliteten er? Tenker da både på de optiske egenskapene og også på avstandsmåleren. Klarer den 1200 meter slik som spesifikasjonene oppgir?

Link to comment
Share on other sites

Litt uklart for meg om AKAH produserer optikk selv, eller om de som en stor forhandler av ymse produkter bare setter navnet sitt på noe de får produsert av andre. I så fall kan det være et Kina-produkt. Nåvel, jeg har ikke sett i denne kikkerten, men det er ingen grunn til å forvente noe mer enn middels optikk og middels funksjon som avstandsmåler i dette prisleiet. Den klarer sikkert 1200 m under optimale forhold og fungerer greit nok som kikkert i godt lys. Se også tråden:

 

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg undersøkt litt mer og oppdaget at AKAH sin 8x42, med avstandsmåler, har en særdeles påfallende likhet med Lindu Optics sin 8x42, også med avstandsmåler.

AKAH

Lindu

Jeg konkluderer derfor med at dette er Kinavare og at det er Lindu Optics som produserer kikkertene for AKAH.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...