Jump to content

App med kart som viser eigedomsgrenser


magnum_mauser

Recommended Posts

Kartet eg har på min astro viser desverre ikkje eigedomsgrenser. Men det skal være apper tilgjengelig der ein får kart med desse grensene. Eg gjekk via kartverket og lasta ned ein app og deretter lasta eg ned kart over det aktuelle fylket, men ein har desverre ikkje eigedomsgrenser på dette kartet.

 

Nokon som veit om eit bedre alternativ? 

Link to comment
Share on other sites

Eiendomsgrensene som Statens Kartverk har utarbeidet stemmer. (Norgeskartet er vel ok. ). Det er jo der, alle eiendomsoverdragelser og kjøp registreres. (Men det er selvfølgelig en naturlig forsinkelse, før en endring blir registrert). En bør kanskje være opbs på, at grensene blir registret på Gårds- og Burksnummer (K/G/B) og at en eier kan ha flere G og B nummere, spesislt det siste.

 

Da Kartverket ikke lenger selger kart, så er det jo litt opp til de som selger kartene hvilke lag (eiendomsgrenser, er et eget lag) som blir lagt på kartene. Har ingen nye "Garmin" kart, klarer meg med de gamle. Men tror det kun er de dyreste kartene  hos Garmin, 1:25 000 som har eiendomsgrenser. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...