Jump to content

Salg av mini 14


RugerMini14

Recommended Posts

God dag. Jeg har en ruger Mini 14 jeg av naturlige årsaker skal kvitte meg med. Jeg har en kjøper med godkjent søknad, men det jeg lurer på helt på tampen er: er de fortsatt lov å selge? 

Hvorfor vedkommende ønsker å kjøpe burde være vedkommende sak, så det er ikke opp til meg å avgjøre, og når politiet har godkjent en søknad nå, så regner jeg med å fullføre handelen ikke er "feil?" 

 

Må vel bytte brukernavn snart ihvertfall. 😆

 

Mvh 

The ruger 

Link to comment
Share on other sites

Huff jeg kjøpte 3 nye Ruger rifler i mai 2017,  i  kaliber 7,62 og 5,56 og en Ruger mini .22LR.   Hva gjør jeg med disse?

 

Slik jeg ser det, kan vel børsemaker sveise magasinbunn slik det ikke kan monteres magasin på riflene/ Børsemaker bygger om riflene om til enkelskudds rifler ? ( anternaltiv i forhold til å plombere dem)

 

 

Edited by intreserte
Link to comment
Share on other sites

Regner med at rifla i .22LR er en 10/22. I så fall får du så godt som helt sikkert beholde denne som den er. Hvis de to andre riflene dine er hhv Mini-14 og Mini-30, så kan ingen gi deg noe sikkert svar før forskriften er ferdig og ny våpenlov trer i kraft. 

 

Kanskje får du beholde begge som de er, med begrensning på maks tiskudds magasin og ikke videresalg/arv. Kanskje kan/må du lage rettrekker av riflene. Kanskje må du levere begge inn mot kompensasjon. Kanskje må du levere inn begge uten at du får annet enn en kvittering tilbake... Ingen vet. Foreløpig. Så vi venter i spenning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...