Jump to content

Beste 17 hmr?


PlaffPlaff

Recommended Posts

Hei jeg skal kjøpe meg 17hmr til kråke jakt og reve jakt men jeg lurer på hvilken Rifle er bra? Hvill ikke gå over 10 000 på riflen. men hva er det beste 17hmr ammunisjonen til jakt på rev og kråke? skal kjøpe meg Hawke Vantage IR 4-16x50 AO sikte. og hvil gjerne prøve meg på 100m+ på kråke

Edited by PlaffPlaff
Link to comment
Share on other sites

Eg har ein cz455 og er meget fornøyd!

litt tung på avtrekket men det er mulig å fikse!

 

du finner ein cz455 for 5.000kr å ned, so har du litt ekstra til ein fin kikkert!

og du kan kjøpe deg eit .22 løp for mengde trening om dette blir ønskelig.

 

eg skyter med hornady v-max i 17 gr,  både felt kråker å rev med denne.

samler på klisterlappen på 100m.

desse koster vell 2,99kr smellen hos jakt og friluft

 

lykke til med valget😀

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har hatt cz 455, og det negative med den er høyt boltløft og litt hardt avtrekk, dog avtrekket kan lettes via ny fjær (Yodave). Den har super presisjon! 5 skudd på klistrelappen med både cci vmax og hornady vmax.

Denne ble solgt til fordel for 223, men den ble aldri kjøpt. Endte opp med ny 17hmr, en Tikka T1x. 

 

Fordelen med T1x kontra 455 er først og fremst bolt løftet. På Tikkaen er den 60 grader, noe som gjør at den ikke tar i kikkertsiktet, og nytt ladegrep går lynkjapt. På 455 kom bolten i kontakt med kikkertsiktet (Zeiss V6).

Den neste fordelen er at om du ønsker å bytte original stokken, så passer T3 stokkene på T1x, ergo det er flere stokker å velge i enn til 455. Jeg kommer til å bytte til GRS Bifrost etter hvert, noe du ikke kan med 455 da GRS ikke lager denne til 455.

Avtrekket er justerbart på T1x, og er utrolig bra!

Presisjonen er helt lik 455, samler på klistrelappen! 

 

Om du ikke ønsker å kunne bytte løp til annet kaliber, anbefaler jeg Tikkaen på det varmeste!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...