Jump to content

Problem med Walther P22


blackfish13

Recommended Posts

Jeg har en Walther P22. Tingen er at den mater ikke ammoen noe bra, den sliter med å mate nye skudd spesielt det første skuddet når våpenet er kaldt. Ja jeg holder pistolen hardt for å ikke selv ta opp for mye rekyl. 

Jeg bruker hovedsakelig CCI Minimag for det er nå det eneste ammunisjonen den faktisk mater sånn litt greit (slitet litt også med denne). 

Jeg har rengjort pistolen og prøvd de fleste typer ammunisjon og vanlig CCI Standard foreks mater den så si ikke i det hele tatt. Jeg har også kjøpt nye magasiner og prøvd 5stk nå.

Noen tips om deler jeg bør se på eller kanskje bytte? Eller noe jeg kan prøve for å fikse dette? Hørt at disse pistolene sliter ofte med vanlig "svak" .22lr ammo men så vanskelig som den er nå kan jeg nekte å tru den skal være. Føler også den ikke var så dårlig når jeg fikk den før sommeren. 

20190527_200609.jpg

Edited by blackfish13
Link to comment
Share on other sites

Utfra skriveriene ovenfor så antar jeg at du ikke har demontert våpenet, tørket rent og oljet med lett olje. Pistol er en maskin, der fjærene bestemmer hastigheten på de forskjellige arbeidsoperasjoner, er disse fjærene ikke synkronisert så blir det tull. Skyt 1000 skudd så får vi se etter det.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Think! said:

Utfra skriveriene ovenfor så antar jeg at du ikke har demontert våpenet, tørket rent og oljet med lett olje. Pistol er en maskin, der fjærene bestemmer hastigheten på de forskjellige arbeidsoperasjoner, er disse fjærene ikke synkronisert så blir det tull. Skyt 1000 skudd så får vi se etter det.

Har demontert det helt, rengjort og oljet det ja. Har også skytt godt over 1000skudd. Den er også kjøpt brukt. Hva må jet gjøre med fjærene for å synkronisere de?

Link to comment
Share on other sites

Da er vi vel der at det beste er å reklamere etter forbrukerkjøpsloven å la butikken finne ut av det. Om du absolutt vil prøve selv, å dermed MULIGENS ødelegge muligheten for å nå frem iht forbrukerkjøpsloven, kjøp et komplett kvalitets fjærsett fra wolff  eller ISMI og bytt rekylfjær og magasinfjær i første omgang.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dårlig mating er et vidt begrep. Kan du spesifisere nærmere? Hva skjer?

 

Noe å prøve:

 

Ta ut rekylfjæren og magasinet.

 

Sjekk om sleiden løper som den skal, altså helt fritt og lett. 

 

Forsøk med magasinet i.

 

Lad opp ett skudd i magasinet og observer hva som skjer når du langsomt fører sleiden frem - stanger feks kuletippen mot rampen eller løpsenden? 

 

Hva med magasinet - du har flere, er alle like dårlige?

 

Glir patronene lett opp og ned i magasinet?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, "dårlig mating" kan være så mangt.

 

Ettersom du snakker om at det er forskjell på kraftig og svak ammunisjon antar jeg at det egentlig problemet er at den veksler dårlig. Altså at rekylbevegelsen til sleiden er for svak, slik at man får en ufullstendig omlading til neste patron. Første skuddet går fint, men neste skudd blir klikk enten på tomhylsa eller på tomt kammer. Er dette riktig forstått?

 

Kaster den ut tomhylsene slik den skal?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Think! said:

Da er vi vel der at det beste er å reklamere etter forbrukerkjøpsloven å la butikken finne ut av det. Om du absolutt vil prøve selv, å dermed MULIGENS ødelegge muligheten for å nå frem iht forbrukerkjøpsloven, kjøp et komplett kvalitets fjærsett fra wolff  eller ISMI og bytt rekylfjær og magasinfjær i første omgang.

Jeg har ikke kjøpt pistolen ny så aner ikke hvor pistolen ble kjøpt eller hvor gammel denner er. Men bytte fjærer har vært i tankene ja.

 

4 hours ago, hipshot said:

Dårlig mating er et vidt begrep. Kan du spesifisere nærmere? Hva skjer?

 

Noe å prøve:

 

Ta ut rekylfjæren og magasinet.

 

Sjekk om sleiden løper som den skal, altså helt fritt og lett. 

 

Forsøk med magasinet i.

 

Lad opp ett skudd i magasinet og observer hva som skjer når du langsomt fører sleiden frem - stanger feks kuletippen mot rampen eller løpsenden? 

 

Hva med magasinet - du har flere, er alle like dårlige?

 

Glir patronene lett opp og ned i magasinet?

Takk for tipsene skal prøve å se nermere hva som skjer når jeg mater en patron, føler alt får veldig fint når jeg mater selv, er mest når den mater med rekylen, da er det litt vanskelig å se. Men det hender noen ganger at den ikke kaster tomhylsen helt å den blir sitten fast rett før utkastningen så den låser seg og kjiler tomhylsen, men som oftest så hiver den tomhylsen ut men klarer ikke helt å få inn en ny hylse. Vist jeg skal prøve å sånn ca bestemme hvor ofte disse tingen skjer med minimag så vil jeg si at 5% av skuddene kjiler hylsen seg, 15% av skuddene hiver den tomhylsen ut men mater ikke ny. Og resten går alt helt fint.

Tviler litt på at alle magasinene er dårlige for 2 av disse 5 er helt nye. Å det er helt likt uansett hvilke magasin jeg bruker. 

 

11 minutes ago, fleskebacon said:

Som nevnt, "dårlig mating" kan være så mangt.

 

Ettersom du snakker om at det er forskjell på kraftig og svak ammunisjon antar jeg at det egentlig problemet er at den veksler dårlig. Altså at rekylbevegelsen til sleiden er for svak, slik at man får en ufullstendig omlading til neste patron. Første skuddet går fint, men neste skudd blir klikk enten på tomhylsa eller på tomt kammer. Er dette riktig forstått?

 

Kaster den ut tomhylsene slik den skal?

Stemmer dette ja, ser forklaringen lenger opp i dette innlegget. 

Første skuddet skyter fint ja men er ofte etter dette skuddet det ikke mater spesielt første gang jeg skyter på en stund, som om den ikke mater skikkelig når den er "kald". 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...