Jump to content

Grønt lysfilter


gribben

Recommended Posts

Ser ut til at reven ikke kommer frem når lyset står på, jeg ser derfor etter en slags plastfilm / lysfillter eller lignende. 

Har prøvd å google meg frem til hvem som kan selge dette, men finner kun nettbutikker. 

 

Noen som vet om butikk som selger, eventuelt vet om noe annet lurt som kan brukes? 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Dodraugen said:

Du kan bruke grønn sprittusj. Eventuelt ha på lyset hele tiden så reven blir vant til det

Hadde reven på åte hver kveld, etter at jeg satte opp lyset har han ikke kommet. Har hatt på lyset hele døgnet, så skal prøve med grønt lys. 

 

Prøver med sprittusj hvis jeg ikke får tak i noe annet i butikk. Takk for tips

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, gribben skrev:

har en 8000 lumens led lampe, så den pæra passer ikke. 

 

 

Hvis du har 8000lumen stående å lyse, så hadde heller ikke jeg turt å gå frem på  åta di.

 

Jeg brukte en 12volt 1000metring fra bil med en 2ampers batterilader som strømkilde, lyste såvidt nokk til at jeg så bevegelse på åta på 75meter når det ikke var snø men godt nok til å kunne skyte med kikkert.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Jegerbombom said:

 

Hvis du har 8000lumen stående å lyse, så hadde heller ikke jeg turt å gå frem på  åta di.

 

Jeg brukte en 12volt 1000metring fra bil med en 2ampers batterilader som strømkilde, lyste såvidt nokk til at jeg så bevegelse på åta på 75meter når det ikke var snø men godt nok til å kunne skyte med kikkert.

 

Måtte dobbeltsjekke, var "kun" 4000 lumen. Men det er fortsatt nok til å skremme reven! Får se om det blir bedre når jeg får på grønt filter. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...