Jump to content

Blazer 22 Long Rifle ammunisjon


creative

Recommended Posts

Da Topp Shot kom på markedet, så var det en diskusjon og hvem som produserte den og bl.a. CCI. Etter noe googling så jeg at det var same konsern som nå eide begge merkene, men også flere andre dyrere meker. Husker nå ikke hvilke merker, men virket som et konsern har kjøpt opp flere produsenter her i Europa. For de interesserte, så er det bare å google i vei.  :)

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Geco5 said:

Da Topp Shot kom på markedet, så var det en diskusjon og hvem som produserte den og bl.a. CCI. Etter noe googling så jeg at det var same konsern som nå eide begge merkene, men også flere andre dyrere meker. Husker nå ikke hvilke merker, men virket som et konsern har kjøpt opp flere produsenter her i Europa. For de interesserte, så er det bare å google i vei.  :)

 

Fordi det er samme konsern som står bak betyr det ikke at det er samme kvalitet. Det står Toyota både på den billigste Aygo og den mest fullspeca Land Cruiser ;)

Med bakgrunn av å ha hørt fra x antall hold at CCI og Top Shot skulle være tilnærmet identisk stilte jeg på feltstevne med CCI ammo i en pistol jeg bare hadde skutt Top Shot i før. Urutinert av meg. Oppdaget at det er en forholdsvis markant forskjell på randen på hylsene i tillegg til at jeg vil påstå at mengden voks er merkbart forskjellig. Resultatet var i det minste en svært frustrerende runde i feltløypa med mye funksjonsfeil og bunn av lista (Ikke at jeg hadde store forhåpninger om å være noe annet sted men... )

Edited by vass
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Mas-36 said:

@vass Det kan like gjerne være "normal" lott variasjon på billig ammo. Jeg hadde en lott med CCI som ikke kammret i Waltheren. En annen gikk slik "hull i hull" på 50 meter.

 

 

Hver gang jeg handler ny ammo av ene eller andre fabrikatet blir det testa i pistolen, hver gang skjer det samme.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, vass skrev:

Fordi det er samme konsern som står bak betyr det ikke at det er samme kvalitet. Det står Toyota både på den billigste Aygo og den mest fullspeca Land Cruiser ;)

Nei da, det mente jeg heller ikke. :) Og de kan fremdeles produsere, på forskjellige fabrikker selv om det er samme eier. Men en må nok regne med, at det kan forekomme noe sammarbeid, spessielt på rimelige produkter.

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, vass skrev:

 

Hver gang jeg handler ny ammo av ene eller andre fabrikatet blir det testa i pistolen, hver gang skjer det samme.

At den tetter seg og ikke virker? Eller at det virker? Uansett er det ikke bra. Det ene sier for tette toleranser det andre for store :P

Link to comment
Share on other sites

Er vel en grov feil å stille på et stevne (selv i pistolskyting), uten å ha testet ammoen vel og bra i våpnet over noe tid (les: ant. skudd). :( En annen ting når en skal kjøpe NY ammo, er å teste et par pakker, før en kjøper kasser. Og passe på, å få fra samme lott. Ved kjøp av kasser (selv med kjent ammo), vil jeg ha ammo fra samme lott. Elles tester jeg på nytt.

 

Er ikke all verden av pressisjon, som kreves i vanlig pistolskyting. Værre er det for rifleskyttere og spessielt de som ønsker å tyne grensene. 

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Mas-36 said:

At den tetter seg og ikke virker? Eller at det virker? Uansett er det ikke bra. Det ene sier for tette toleranser det andre for store :P

Det er høyst sannsynlig pistolspesifikt, da begge går forholdsvis likt uten funksjonsfeil i min andre .22 pistol. Sliter både med klikk og utkast, så det er naturlig å tro at forskjellen på randen er problemet.

1 minute ago, Geco5 said:

Er vel en grov feil å stille på et stevne (selv i pistolskyting), uten å ha testet ammoen vel og bra i våpnet over noe tid (les: ant. skudd). :(En annen ting når en skal kjøpe NY ammo, er å teste et par pakker, før en kjøper kasser. Og passe på, å få fra samme lott. Ved kjøp av kasser (selv med kjent ammo), vil jeg ha ammo fra samme lott. Elles tester jeg på nytt.

 

Er ikke all verden av pressisjon, som kreves i vanlig pistolskyting. Værre er det for rifleskyttere og spessielt de som ønsker å tyne grensene. 

 

 

Joda, jeg legger totalt skylden på meg selv. Men ganske viktig å poengtere at det er en forskjell mellom merkene, hørt alt for mange ganger at det er tilnærmet identisk.

Hva presisjon i pistolskyting angår så har det absolutt noe å si, men som i det minste @aps har poengtert så skyter folk flest såpass dårlig at det er vanskelig å merke forskjell på god ammo og dårlig ammo. Meg inkludert 😬

Link to comment
Share on other sites

Har vel forløbig skutt ca 1000+ skudd med Blazer  i pistol og merker  ikke annen forskjell enn at den nok soter litt ekstra. Fikk opplyst når jeg kjøpte partiet at de var det samme som CCI men ladet med litt lavere kvalitet krutt. Kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...