Jump to content

Feltskyting i DFS, kikkertklassen


M67

Recommended Posts

Var dette på fin- eller grovfelt? Hvis grov, bra jobba, hvis fin, hvorfor skal du gå og trø på tolvåringer når du godt kan være med på grovfelten? 😉

 

Uansett har jo rangeringen fungert siden du fikk 30 treff og så dårlig plassiffer at du ikke ble premiert. 😉

Link to comment
Share on other sites

Sitat

hvorfor skal du gå og trø på tolvåringer når du godt kan være med på grovfelten

Hehe, det der hadde je aldri turt å si, men jeg er hjertens enig. Men - grovfelt med diopter blir vanskelig med alderen på grunn av synet først og fremst. Det er her jeg har ei viss tru på at kikkertklassen skal holde folk på grovfelt, istedenfor at de må ned på finfelt for å kunne se figurene. Nå hører jeg fra enkelte at de heller slutter å skyte enn å bruke kikkertsikte (som jo er en styggedom, umoralsk og juks) men jeg tipper likevel mange vil se muligheten til å forlenge grovfeltkarrieren med en 20 års tid...
 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå vært med på noen feltstevner med jaktbørsa. Kan ikke si annet enn at det er veldig moro. Trivelige folk er det også, samt god trening. Har vunnet alle stevnene jeg har deltatt i, bortsett fra ett. Det er en fordel å være eneste skytter i jegerklassen (nå kikkertklassen ;-) )

 

Det er tålig enkelt å mille avstanden med kikkerten, men er man usikker er det jo bare å spørre en av ringrevene rundt seg. Det er kanskje greit å begynne med kjente avstander. Da trenger man bare forholde seg til vinden og skru riktig vei. Det er utfordrende nok i seg selv. Man blir kjent med børsa på hold de færreste har skutt før. Dette er det mye læring i. Man får også et realistisk forhold til hva som er langt i forbindelse med jakt. Det står jo som oftest ikke på utstyret, eller troen på egne ferdigheter 🙄

 

Tror ikke man skal ta dette så høytidelig. Det er moro å hive seg med, og dra av noen skudd. Nevnte jeg at man møter mange trivelige folk 😁

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var i slutten av november i kontakt med Leder i skytterlaget her om innmelding og treningstider, "meld deg inn via nett og kommer tilbake med treningstider" . Har prøvd å melde meg inn 2 ganger via denne siden: https://www.dfs.no/innmelding/ , en i Desember og en nå i Januar. Ingen av gangene har jeg mottatt faktura for medlemskap eller noe informajon, har heller ikke hørt noe om mulighet for å få løsne noen treningsskudd/ felt trening.

 

Er det normalt så tregt å få lov å bli medlem i DFS? Gjør jeg noe feil ifb. med innmelding, finnes det et annet sted på nettsiden som skal brukes til innmelding?

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, prebs skrev:

Er det normalt så tregt å få lov å bli medlem i DFS? Gjør jeg noe feil ifb. med innmelding, finnes det et annet sted på nettsiden som skal brukes til innmelding?

Jeg er usikker på om alle lag vet om den veien inn - den var ny for meg, og det kan være lag som ikke bruker den. Vi har praktisert manuell innmelding. Uansett vil du få en mail når den "søknaden" du linker til blir manuelt godkjent. Faktura for 2020 er det ingen eller svært få som har fått ennå.

Hvor er det du prøver å melde deg inn?

 

K

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, M67 skrev:

Vi har praktisert manuell innmelding. 

 

Ditto. Nå vet jeg at noen kommer til å skrike ut, men vi vil helst møte folk før vi melder dem inn. 

 

De av lagene som har valgt å outsource kontingentkjøring til DFS sentralt sender ut faktura i løpet av de neste par ukene. 

Link to comment
Share on other sites

På 27.12.2019 den 22.27, Jegermeistern skrev:

  -  de første feltstevnene på noenlunde mine trakter er 16. februar på Vingelen og på Fåset, så jeg får visst god tid til lading og innskyting.

 

Jeg hadde planer om å dra dit, og skyte vanlig V73 finfelt på det ene stevnet, og grovfelt med M/67-en på det andre. Etter telefonisk kontakt med Vingelen skl og med Fåset skl., har jeg fått vite at "Kikkertklassen" skal skyte finfelt på begge disse stevnene. Da gidder jeg nok ikke ta turen nedover, 100-m-skyting kan jeg trene her heime.

 

På 27.12.2019 den 21.43, jkb skrev:

Nja, så lenge det ikke reklameres mer for klassen tror jeg ikke navneendringen gjør noe spesielt for deltagelsen.

 

Opplegg for "kikkertklassen" glimrer med sitt fravær på de stevneinnbydelsene lagene i Trønderkretsen har lagt inn i "Aktivitetskalenderen". Kun "Sabotørfelten" skriver om den, og der skal de skyte finfelt (forsåvidt i tråd med det @IvarU skriver lenger oppe, HK må også plinke på 100 meter).

 

Hvis ikke lagene slipper jegere/kikkertbrukere til på grovfelten, greier de nok å ødelegge klassen før den riktig har begynt.

Link to comment
Share on other sites

På 29.1.2020 den 8.38, boble skrev:

De av lagene som har valgt å outsource kontingentkjøring til DFS sentralt sender ut faktura i løpet av de neste par ukene. 

Det stemmer nok, mitt lag har nå gått over til faktura fra DFS Skytterkontoret, regningen kom denne uka.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Elgjaeger skrev:

Er jo ikke jegerklasse lenger men kikkertklasse, da har det vel ingenting med jakt å gjøre?

I "ukultur/ultra GGG"-DFS er alle som ikke skyter med 200STR, diopter og canvasdress "jegere". De er per definisjon livsfarlig, kan ikke skyte - iallefall ikke på over 100m. De står for ca all slitasje, alt rot, jobber aldri dugnad osv. "jegere", det er vel ikke et skjellsord, men det er på linje med gammeldags "neger" eller "same" - ment i nedsettende betydning.

Hva klassen heter har ingen betydning, man slipper helt feil folk inn i varmen, og det motarbeider man på instinkt.

 

 

For å unnskylde dette litt skal jeg sitere Robert J. Hanlon, "Hanlons Razor" sier: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

 

Som regel skyldes det uvitenhet, frykt for det ukjente, behovet for å forklare ting enkelt, prinsippet om at den eldste til stede alltid har rett, osv. Og det er avtakende - relativt fort mange steder.

Men siden deltagelsen er liten, så er allerede diskusjonen opp om man ikke bare skal legge ned klassen - spesielt siden den hos enkelte er kontroversiell - og DFS har angst for kontroverser og uenighet. Det ligger i organisasjonskulturen, og det å søke å unngå det er jo ikke nødvendigvis bare negativt.

 

K

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Har reklamert sterkt til jegerne for å prøve kikkertklassen i vårt kommunemesterskap i felt i mars. Epost til alle medlemmer, innlegg på FB etc. Er spent på om det kommer noen. Vurderer også å tilby de som skyter vanlig felt på dette stevnet, både fin og grov, til også å prøve en runde med kikkert i grovfeltløypa - utenfor konkurranse.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

På 3.2.2020 den 11.08, M67 skrev:

For å unnskylde dette litt skal jeg sitere Robert J. Hanlon, "Hanlons Razor" sier: "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

 

Grunnen til at mange arrangører KAN plassere "Kikkertklassen" på finfelten, er enten "malice" eller helst "stupidity", utført av Skytterkontoret, der en skytter i laget til @M67 er sjef.

 

I "Skytterboka 2019 - 2020, som utkom ved forrige årsstifte, sto "Jegerklassen" oppført under tabell 11.120, "Mesterskapsprogram Grovfelt", med ei stjerne bak klassebetegnelsen. Under tabellen sto det:  "*Jegerklassen kan alternativt skyte finfelt med samme program som klasse eldre rekrutt".

 

I den reviderte versjonen av Skytterboka, pr. januar 2020, som ligger ute på dfs.no, står akkurat det samme om "Kikkertklassen".

 

Men dette er overhodet ikke noe del av vedtaket om "Kikkertklasse" (sak 9) på siste Skytterting! Tvert i mot, Skyttertinget vedtok følgende ordlyd: "I stevner hvor det ikke skytes grovfelt, kan det arrangeres finfelt". Dvs., etter vanlig, antitetisk juss: Skal "Kikkertklassen" skyte finfelt, må også klasse 3 - 5 gjøre det!

 

Hvorvidt denne saboteringen av Skyttertingets vedtak skyldes "dumskap" eller "ondskap" fra DFS-administrasjonen, får enhver sjøl avgjøre.

Link to comment
Share on other sites

28 minutter siden, Jegermeistern skrev:

 

: "I stevner hvor det ikke skytes grovfelt, kan det arrangeres finfelt".

Denne teksten ble foreslått av administrasjonen og støttet av Skytterstyret. Det er derfor ikke sannsynlig at administrasjonen har sabotert beslutningen. Det er mer sannsynlig at punktet er uteglemt i revideringen av Skytterboka.

Link to comment
Share on other sites

Det er fotnoten til tabell 11.120, "*Kikkertklassen kan alternativt skyte finfelt med samme program som klasse eldre rekrutt", som ikke har hjemmel i Skyttertingets vedtak, og som derfor skulle vært fjernet fra "Skytterboka".

 

Dette var en bestemmelse som omhandlet den gamle "Jegerklassen", bl.a. ut fra tankegangen som @jkb viser til, at 100 meter skal være maks for jaktmessig skyting.

 

Ved en "inkurie" (eller dumhet/ondskap?) har den blitt stående, med "Jegerklassen" auto-erstattet med "Kikkertklassen". Den skulle vært fjernet.

 

Dette har resultert i at omtrent alle feltarrangører stapper "Kikkertklassen" inn på finfelten. Dette på tross av at det, på de fleste feltstevner, er større deltakelse, og mer "kø" på finfelten enn på grovfelten.

 

Jeg har snakket med en del av disse arrangørene, og har fått følgende begrunnelse for å ikke følge Skyttertingets vedtak:

 

Først det generelle:

 

"Jegerklassen" hører ikke heime på grovfelten".

 

Så diverse vikarierende argumenter, der man hele tiden omtaler "jakt", "jegere", og "Jegerklassen":

 

"På jakt skal man ikke skyte på lengre hold enn 100 meter".

"Jegere er ikke vant til å bedømme avstander".

"Jegerne plages mer enn nok med å få skuddene noenlunde i sentrum på reinskiva. Hvis de skal prøve å stille avstand for hvert hold, blir det garantert bare rot".

"Jaktrifler har for tynne piper til å skyte 6-skudds serier på 1 minutt eller kortere tid".

 

Og så kronargumentet:

 

"Hvis det kommer folk med avanserte rifler med store sikter, vil ikke jegerne stille opp på feltskytingen".

 

Dvs., det forholder seg som @M67 skriver: Ved å legge skytingen til finfelten, håper man at folk som kan bruke et kikkertsikte, ikke stiller opp.

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Dvs., det forholder seg som @M67 skriver: Ved å legge skytingen til finfelten, håper man at folk som kan bruke et kikkertsikte, ikke stiller opp

Jeg må understreke, siden jeg blir nevnt om og om igjen, at jeg IKKE tillegger administrasjonen slike holdninger. Det vet jeg siden jeg regelmessig diskuterer både dette og annet med den allerede nevnte generalsekretæren, og jeg har diskutert "DFS-politikk" med flere på Skytterkontoret, det er ikke der eventuelle problemer ligger. 

De som eventuelt står for slike holdninger som @Jegermeistern beskriver, befinner seg ute i skytterlagene. 

 

Jeg må si at jeg oppfatter både styret og administrasjonen som temmelig "moderne" og framoverlente, og at "tungroddheten" i DFS i aller høyeste grad befinner seg på lagsnivå.

 

@IvarU Skulle vært på det stevnet om det ikke var for Skytterlinkens PRS-stevner på Gardermoen i helga. Vil nok tro at de fleste aktuelle i Kikkertklassen også er østpå.

 

K

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, M67 skrev:

De som eventuelt står for slike holdninger som @Jegermeistern beskriver, befinner seg ute i skytterlagene.

 

Ja, dessverre. Jeg har, som nevnt, ringt rundt til flere lag, og snakket med lagsledere/tillitsfolk på stevner. Man kan bli deprimert av betydelig mindre porsjoner "sidrumpethet"!

 

10 minutter siden, M67 skrev:

  -   jeg IKKE tillegger administrasjonen slike holdninger. Det vet jeg siden jeg regelmessig diskuterer både dette og annet med den allerede nevnte generalsekretæren, og jeg har diskutert "DFS-politikk" med flere på Skytterkontoret, det er ikke der eventuelle problemer ligger.

 

Det var du som nevnte "Hanlon's Razor"!

 

Muligheten til å pakke vekk "Kikkertklassen" på finfelten kommer, som nevnt, av denne fotnoten til tabell 11.120. Den har vel blitt "med på lasset" fra den tidligere "Jegerklassen", ved en feil/inkurie/forglemmelse/tabbe, ikke vrang vilje.

 

Men mine venner Jarle, Terje og Engebret skal få mulighet til å rette opp dette. Jeg har nemlig sendt dem denne lille påminnelsen i dag:

 

 

Skytter nr. 533240,

Kjell Arne Larsen,

Nordsjøveien 65, 7770 Flatanger.

Vik, Flatanger, 10. februar 2020.

 

 

Skytterkontoret, v/ generalsekretæren

 

FEIL I «SKYTTERBOKA 2019 – 2020», VERSJON JANUAR 2020.

 

På «dfs.no» ligger en revidert versjon av «Skytterboka 2019 – 2020», «(oppdatert januar 2020)».

 

Dette skal være en oppdatering, i forhold til vedtak på Skyttertinget 2019, og andre revideringer og presiseringer av regler og bestemmelser.

 

Dessverre er ikke alt oppdatert. Jeg vil påpeke en direkte feil, som bør rettes opp omgående (heldigvis er det en forholdsvis enkel sak, når versjonen ligger digitalt).

 

I tabell 11.120, «Mesterskapsprogram feltskyting – grovfelt», står «Kikkertklassen» i 3. kolonne, med en « * » etter klassenavnet.

 

Under tabellen står følgende, i 4. linje fotnoter:

 

«*Kikkertklassen kan alternativt skyte finfelt med samme program som klasse eldre rekrutt».

 

Dette er, sannsynligvis, et resultat av at man har brukt «erstatt»-funksjonen i tekstprogrammet, og auto-erstattet ordet «Jegerklassen» med ordet «Kikkertklassen».

 

For de som har lest innstillinger og vedtak i sak 9 fra Skyttertinget 2019, er det fullstendig klart at dette ikke bare omhandler å gi en klasse et nytt navn, men å endre klassen, slik at den omfatter en større målgruppe, og forhåpentligvis får en litt større deltakelse enn den minimale deltakelsen (for det meste 0 deltakere) som «Jegerklassen» hadde de åra den var offisiell klasse i DFS.

 

Skyttertinget 2019 vedtok at «Kikkertklassen» skulle skyte grovfelt. Det samme skulle, forsåvidt, også den gamle «Jegerklassen». Men den hadde, kanskje ut fra en tankegang om at det på storviltjakt ikke skulle skytes på avstander over 100 meter, en mulighet (overnevnte fotnote) om at klassen alternativt kunne skyte finfelt, med ER-programmet.

 

Denne muligheten var IKKE med i Skyttertingets vedtak om «Kikkertklassen». Tvert i mot, i vedtaket står det følgende:

 

«I stevner hvor det ikke skytes grovfelt, kan det alternativt skytes finfelt».

 

Dvs., skal «Kikkertklassen» skyte finfelt, må alle andre klasser, inkludert klasse 3 – 5, også gjøre det.

 

Jeg håper derfor at Skytterkontoret omgående fjerner fotnoten om «Kikkertklassen», og informerer skytterlagene om at klassen skal skyte grovfelt.

 

Med skytterhilsen

 

Kjell Arne Larsen

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg meldt meg på første stevne i "Kikkertklassen", grovfelt, "Skjelstadmarkfelten" lørdag 7. mars.

 

https://www.dfs.no/aktuelt-na/arrangementskalender/pamelding/?eventId=192493&arrType=STEVNE&type=1

 

I "Klasse" kommer det forresten opp "JEG". Datafolka på Skytterkontoret har fortsatt litt å jobbe med, for å få systemet innrettet etter gjeldende klasseregler

 

Skal tro hvor lenge det går, før en-eller-annen fra Skjelstadmark skytterlag sender melding om at "Kikkertklassen" skal skyte finfelt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå bare stilt opp på feltstevner med Blaseren, «stor» kikkert , demper og skytterreim. Ikke det at jeg har vært på så mange, men det har aldri vært noe problem å få skyte grovfelt. 

 

Kan vi ikke alle legge egoet, og patent på vett, til side? Skyte med det vi har og ha det moro. God trening er det og 👍🏻 Så lenge man skyter med et «normalt» kaliber uten brems, skremmer man ikke vannet av de andre på laget. 

 

Skulle man møte motstand på et stevne er der vel bare å svare at noen må fylle opp resultatlista fra bunnen. At det er viktig å støtte opp om de forskjellige skytterlagene. Vanskelig å argumentere mot det. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke satt meg inn i regelverket for kikkertklassen da det ikke er aktuelt for meg å delta i den klassen. Men nå er det ikke lenge til at jeg skal være med å rangere feltstevne. Kikkertklassen blir med på grovfelten og skyter vel samme program som klasse 1. Vi skyter elektronisk grovfelt og plassen på de forskjellige standplasser er jo begrenset. Kan det da være lovlig og delta med brems? Tenker på den stakkaren som blir liggende i sneen ved siden av idioten med brems. Han vil jo få et jævla snykov i tryne hver gang idioten skyter.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lovlig å bruke brems.

 

Skytterboka:

6.200 Våpen i kikkertklassen

6.201 Alminnelige regler

a) Våpen med kaliber til og med 8 mm er tillatt brukt.

b) Rekyldemper er ikke tillatt.

c) Lyddemper er tillatt.

d) Hel- og/eller halvautomatiske våpen er ikke tillatt

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutter siden, Super XX skrev:

Her skinner vell holdningen igjennom... Selv om reglene er klare.

Tja. Alle jeg kjenner som har ligget på rekke på en standplass med brems mener det er helt håpløst. Brems er greit nok, men sammen med andre om ikke bruker det er det en total mangel på folkeskikk. I PRS-miljø er det vanlig, og OK, men i DFS-miljø vil en med brems ødelegge dramatisk for naboskytterene, det er ikke greit, og jeg støter langt på vei "idiot"-benevnelsen ;)

På UNL-stevner hvor folk bruker brems bygger man murer mellom hverandre - og man har oftest mye mer plass enn på en DFS-feltstandplass i tillegg, og ekstremt mye mer tid - og jeg har allikevel skutt elendige skudd pga. "idioten" ved siden av med smellforsterker på 300WTF-en sin. Men der er det sånn, og det er OK - selv om du ser at folk hater det...

I PRS har jeg sett prøvd "ligge på rekke og skyte", og det var hyl og skrik fra ende til annen. Siden alle vil ha brems, var det om hvor idiotisk det er å ligge på rekke og skyte... Men i feltskyting er det nå det man gjør.

Halvauto samme - noen skyter hylsa rett i ansiktet på naboskytteren, og det er helvete å skyte bra når du får 30-06-hylser i hodet kontinuerlig, hardt nok til drepe småvilt... 

 

 

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Midt-I skrev:

Hylsefanger fikser den biffen.

Det gjør det nok, men folk bruker ikke det. Det er jo noen som bruker diverse halvauto på trening (Garand, AG3, HK416/17, Mini 14, M14, alskens Benelli og Browning, wtf) Jeg har enda ikke sett en hylsefanger utenom dynamiskmiljøet.

Hadde folk brukt det, så hadde det ikke vært noe problem, og ingen hadde sett noen grunn til å forby halvauto. Slik det er nå så vet neppe de som laget regelen at hylsefangere eksisterer.

 

Kikkertklassen omfatter nesten alle vanlige rifler, alle repeterrifler i 5.56, 6mm, 6.5, 6.8, 7mm, 7.62 og 8mm, bare man skrur av bremsen om man har det. Det kan alle klare. Jeg synes det blir søkt å mase om å innlemme absolutt alt man kan finne på av skytevåpen - i noe som tross alt er konkurranseskyting, og ikke bare "gledespoeng" for en svært stor del av deltakerene.
 

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sett at få av dagens tillatte halvautomatiske våpen er i nærheten av å besitte presisjonspotensiale, avtrekk, eller "komfort" (ergonomi, siktemidler, ildhåndgrep, magasinbytte, osv) til en moderne boltrifle, er det litt sånn.. ja, ok, jeg ser hva du vil, men.. hvorfor..

Sånn foruten racegun-AR a la slemmo sin JP (og den kunne en jo ikke brukt bremsen/kompen på uansett) er det svært få halvautoer jeg kan se for meg kan være noe egnet.

 

Føler for øvrig at folk som skriker høyest om at AG/HK er juksebørser kanskje ikke akkurat har mest erfaring med nettopp de riflene. Særlig på AG er det vel kun at den er halvauto som gjør den "bra"? Sikter, avtrekk, rekylimpuls, generell ergonomi suger jo balle sammenlignet med en STR. 416 er bedre, men også der er det varierende avtrekk (noen har "bra", andre har helt elendige med masse kryp), idiotisk lange magasiner som stikker ut fordi noen har funnet ut at å bruke originale 10-/20-skudds ikke skal være lov, osv.

 

Å stille med Mini-14/-30, Garand, alskens jakthalvauto, og gamle "armybørser" må kunne kalles kun et forsøk på å tilegne seg gledespoeng ja..

 

Ole

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

Nå har DFS lagt ut en presisering av "Kikkertklassen" på sin nettside:

 

https://www.dfs.no/opplaring/nyheter/2020/kikkertklassen-og-felt-2020/

 

MEN  -  de har (ennå) ikke fjernet fotnoten til tabell 11.120:

 

På 10.2.2020 den 15.08, Jegermeistern skrev:

Muligheten til å pakke vekk "Kikkertklassen" på finfelten kommer, som nevnt, av denne fotnoten til tabell 11.120.

 

«*Kikkertklassen kan alternativt skyte finfelt med samme program som klasse eldre rekrutt».

 

Så lenge den står der, kan enhver feltarrangør plassere "Kikkertklassen" på finfelten.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Jegermeistern skrev:

Så lenge den står der, kan enhver feltarrangør plassere "Kikkertklassen" på finfelten.

En kan velge å tolke alt negativt. Kanskje kan en av og til prøve en annen fortolkning. I mitt lag har vi ca 100 jegere. Jeg har prøvd på ulike måter å få dem med i jegerklassen i felt. Argumentert med hvor fint det er å skyte på litt lengre avstander. Få utnyttet det gode utstyret mange av dem har. Dessverre er responsen tilnærmet lik null. Derfor har jeg nå vurdert å tilby et finfeltstevne som en lavterskel inngang til feltskyting. Da får de starte med en enklere utgave, se hvordan det fungerer med fem standplasser, skytetider, kommandoer, anvisning etc. Når de har fått det på plass etter 1-2 stevner, antar jeg at de ønsker seg over i grov. Men mulig jeg tar feil.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Skjøttarstuggun skrev:

Jeg har prøvd på ulike måter å få dem med i jegerklassen i felt.

 

Vel og bra, men hva tilsier at du skal lykkes så mye bedre med det i år, i forhold til foregående år?

 

En meget viktig årsak til at vi ikke får med "JEGERNE", ligger utenfor vår og DFS sin kontroll: At "Skyteprøven del 1", populært kalt "treningsskuddene", må avlegges i "jaktåret", dvs. fra 1. april og utover. Da er det meste av feltskyting unnagjort (hvertfall sør i landet), og da kommer påskefeiring/-ferie/helligdagsfredning, som begrenser mulighetene til å arrangere skyting. Og når "påskestyret" er over, starter banesesongen (merkverdig at det ikke arrangeres felt om sommeren, unntatt LS). Hvis DN/MD hadde vært villig til å endre tidspunktet for "treningsskudda" til kalenderåret, ville vi hatt et bedre argument for "jegerne" i den vanlige feltsesongen.

Link to comment
Share on other sites

Synes @Skjøttarstuggun skal få litt kred her no. Viktig med slike ildsjeler som står på for å få aktivitet i skyttermiljøet. Både med arrangering av konkurranser og annet dugnadsarbeid. Kanskje ikke riktig alle som egentlig vet hvor mye tid som blir lagt ned, og som kommer oss alle til gode. Viktig å se "grovt mellom fingra" som antydet også. Bra. Lett å ta som en selvfølge. Synes kred er på sin plass.

 

Så får man være enig eller uenig i hverandres synspunkter, men det er slik det skal være, og er en helt annen skål. Vi bør alle samles om aktivitet for skyttersaken og -miljøet. Hver og en av oss alle, på hver vår måte. Hold fokus.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...