Jump to content

Sw 929, upålitelig og variabelt anslag


Spinnvillt

Recommended Posts

Har en revolver som er politiker innerst inne... Den er rett og slett ikke til å stole på...  Ujevnt anslag, veeeeldig svakt, ikke gitt at det er samme kammeret i tønna, men kan prøve gjentatte ganger, både i SA/DA, bare klikk... Samme svake merket i hetta, før plutselig etter 3-4-5 ganger... Så smeller det, og er da samme anslag som på nabopatronene... 

 

Se bilder... 

IMG_20191114_181841.jpg.fbe97dc0f87a27726e8876a8b8a0b21c.jpgIMG_20191114_181848.jpg.9d667ed3082875551d0ad19ff4550341.jpgIMG_20191114_181902.jpg.6be34c25b9a86df0e1cb4c2ee543dcc5.jpgIMG_20191114_181905.jpg.1a7f3520e74dbe23da2af9fcdaffbd4d.jpgIMG_20191114_181829.jpg.52d45171818a45d72012d693a96f40bc.jpg

 

Disse er skutt fortløpende ens ærend ikveld for å få bildemateriale, revolveren er ca 2 år, en "929 JM PC", fantastisk morro knallert, men utrolig frustrerende når det fusker på dette viset.. 

 Anslått å ha mata gjennom 1500-2000 smell, 75% svake hjemmeladinger, resten en mix av det som har vært tilgjengelig.

 

Men syns nå at "miss" prosenten er veeel høy.... 

IMG_20191114_182225.jpg.0da8ca0993bad75854a1aa2431436a83.jpg

3x Fiocchi 115gn øverst, 
2 x med grønn hette, 
2 x med rød hette
 

 

Noen med lignende erfaringer? 

Evnt hva skaper dette? 

Link to comment
Share on other sites

29 minutter siden, Wakdar skrev:

Sjekka skruen til bladfjæra under grepet så den ikke har skrudd seg ut? Eventuellt prøvd å stramme den?

Iogmed den smeller av de andre så er det vel spenn i fjæra...? 🤔 Men skal sjekke det også. 

 

@gubben38 jeg er litt skeptisk til å demontere... Føler det er litt "skummelt", mye smådeler som for min del fort ødelegger nattesøvn.... Er dette såpass rett frem at med sunn fornuft og logisk sans så får jeg dette sammen igjen? Hva er kritisk? 

Link to comment
Share on other sites

929 er som alle s&w halvfabrikata. 

Ut med all innmat slip alt som glir i mothverandre med fint bryne og 1200 smergel.

Fjerne alt av grader. Poler tennstift kanal.

Å vipps etter 10-15 timer så er alt ok 😊

Link to comment
Share on other sites

Hadde ute hammer, tennstift, og fjær, gjorde rent det lille som var av møkk,  smørte lett glideflatene, og monterte sammen igjen, strammet mainspring skruen max, (1 extra tørn) men ingen videre forbedring.... Av 6 clip, hadde jeg klikk på alle 😠 3 av 48 patroner gikk ikke av selv ved 3 forsøk (uten å bytte kammer, bare indeksert på nytt) , er det så galt at hele pangen må finslipes og poleres for at den i det hele tatt skal være pålitelig? IMG_20191114_205015.jpg.d676b19373cf8ada19e637d27f2701d3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lenger  slagstift  kan nok løse problemet.

De patronene som har tent har naturlig nok godt anslag da hylsa også vil bevege seg bakover da det smeller....

Ville også sjekket om tønna står riktig.. Kan  du ikke selv er børsemaker tingen.

Som nevnt over er det mye halvfabrikat fra S & W ......

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd med Federal hetter? Jeg mistenker at dette kan være hette-relatert pga trimmet avtrekk. Har en trimma S&W 627 med akkurat de samme symptomene. Med annet enn Federal hetter blir det svake anslag på hver fjerde - femte - sjette hette. Ved å gi noen nye anslag på samme hette blir det til slutt smell, og et normalt dypt og fint merke i hetta.

 

Dette skyldes hetter som er harde å sette av, og svak hanefjær. Med Federal hetter får jeg dypt og fint slagmerke på samtlige hetter, og alltid smell på første forsøk. Ved å sette inn original hanefjær funker samme revolver hundre prosent med all ammo / alle hettemerker. Har tidligere vært borti både en annen 929 og et par Performance Center-revolvere som ikke fyrte hundre prosent pålitelig med annet enn Federal-hetter. Disse kom rett fra fabrikk, så ingen hadde mekka på avtrekket. Ny hanefjær løste problemet. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, hipshot skrev:

 

Ha-ha, den e go 😄😄😄

S&W har i praksis for oss i Europa ikke garanti lenger.

De avskaffet det meste av kvalitetskontroll og innførte livstids garanti på sine produkter..

Den kvalitets kontrollen som gjenstår er om pangen ser grei ut.

Innmaten ser ikke ut til å sjekkes.

Det kreves baller for å ta på seg et slikt agentur i Europa.

 

Reklamerer du på pang kjøpt når du er 67 kan du håpe på at arvingene skyter salutten med den på gravbakken. Pga ITAr og byråkrati generelt.

 

Liker du å skyte revolver er det bare å lære seg å mekke eller opprette kontakt med god smed.

 

Jeg må tilstå.

Det er litt gøy å få ting til å fungere.

Det er derimot dyrisk irriterende å betale topp pris for middelmådig vare (med stort potensial) fra "performance center".

Blårussen henter siste rest av gevinstpotensisal fra merkevaren S&W.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper ikke nyere S&W lenger, i alle fall ikke PC. Har hatt litt PC-revolvere fra 90-tallet, men selv da var det problemer. Har opplevd både skjevt montert pipe og pipe som løsnet på 90-talls PC-revolvere. 

Performance Center-revolvere fra slutten av 90-tallet eller nyere er ikke en gang på nivå med "vanlig" S&W fra begynnelsen av 80-tallet eller tidligere. Syntes jeg, i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...