Jump to content

Yaesu ft 270


Gaupejegerern

Recommended Posts

Jeg tror ikke det er mulig å programmere inn en sperre på PTT knappen på kun en kanal. Er ingen Yaesu håndholdte radioer som jeg har vært borte i som har den muligheten.

 

Men svaret på om det er mulig finner du her https://www.yaesu.com/downloadFile.cfm%3FFileID%3D9502%26FileCatID%3D151%26FileName%3DFT%2D270R%5FUSA%5FOM%5FEH022N113.pdf%26FileContentType%3Dapplication%2Fpdf&ved=2ahUKEwj6mp6jo97lAhUhpYsKHV-XCZcQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw0jxaII-vzoMmuRdNusCozG&cshid=1573342081766

Link to comment
Share on other sites

Mottager og sendefrekvense blir brukt hvis man bruker repeater, han du har fått frekvensen av hadde vel opplyst om dette hvis de brukte det.

Er det jaktfrekvensene som du har lagt inn så er dette kun simplex kanaler (radio til radio kommunikasjon).

 

Men det gir meg forsåvidt en ide på hvordan man kan "låse" den fra å sende på frekvensen, du kan programmere kanalen som om det er en repeater til stede. RX frekvensen er den du har nå, mens TX frekvensen må være en annen. Her er jo utfordringen å finne en frekvens som ingen bruker eller vil forstyrre kommunikasjonen til andre, så jeg ville ikke ha gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...