Jump to content

Ny militærfeltpistol


Nittenølløv

Recommended Posts

Hei! Jeg er på utkikk etter ny pistol kal 9mm til militærfelt og hurtig militær. Trenger forslag, ideer og erfaringer fra dere. Har oppigjennom årene hatt mange selv og ikke minst prøvd mye. Men det har jo kommet til en del nye, sikkert konkurransedyktige kandidater. Har blandt annet hatt sig p210-6 og Pardini gt9 og vil ha noe som er like bra eller bedre nå.

5 eller 6 tom? Single eller double stack?  Kjør på!!

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Nittenølløv skrev:

"...Skal kikke på en Tanfoglio gold match custom i dag. Tror det også kan være en god kandidat til milfelt/hurtig mil. Er det noen som har erfaringer å dele om den?..."

Gå for den. Har prøvd sekstommer´n, og den likte jeg godt. Presis, god å skyte med. Kunne godt tenke meg en slik én. 

Men sjekk ut andre skjefter, fins gummiskjefte som gjør den mye bedre. Helt innafor, så lenge du har en 1911/2011 i tillegg 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 9.11.2019 den 17.56, Nittenølløv skrev:

Hvordan synes du rekylopptaket er på den? Har du prøvd blykuler i den?

Rekylopptaket var det første eg reagerte på, det var mye mer dempet på en måte. Den gamle Tanfoen eg hadde (CS ) var krapp med kjapp munningsvipp, denne er mye mer behagelig og roligere i rekylen føles det som.

Har ikke prøvd bly da eg lader kun til rev.felt og magnum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Låner tråden litt😀

Jeg tenker også på nytt våpen (9mm) til militærfelt og hurtig militær. Budsjett Helst ikke over 20.000. Har ikke hatt/prøvd 6“ så tenkte kanskje å prøve det denne gangen, men er slettes ikke sikker. Bul har jo 1911 target 6“, Kimber har også en 1911 6“. Og så er det tanfoglio gm custom da.

Kunne jo godt ha hatt sig sauer x-six og p210, men er nok over budsjett. 
Det virker jo som Bul har mye annet bra i min prisklasse, men i 5“. 
Eller bør en følge med på Finn om det dukker opp noe interessant...
Hva skal en stakkar gjøre🤔😀
 

Link to comment
Share on other sites

For felt er 6» fint.

 

For hurtig militær tror jeg en 5» er bedre. Sleiden i en 6» veier mer og er tregere i rekylen. Dette gjelder også for de 6»erene som bruker standard sleide med en kladons fremme på løpet, låsingen her er påtagelig tregere.

 

Men OK, dette er min erfaring da, og gjelder Colt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
På 26.2.2020 den 21.31, hikkas skrev:

Ble du fornøyd med tanfoglioen Nittenølløv?

Hei! Beklager seint svar.

ja, jeg ble veldig fornøyd med den. Synes den sitter godt i neven, bra rekylopptak og presisjonen er helt på topp. Er faktisk mer fornøyd med den enn gt9’n jeg hadde i 8 år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...