Jump to content

Hornady ultralydsvasker


Tomas

Recommended Posts

Hornady Magnum Sonic Cleaner model 043341 på 120 watt, 40000 Hz. Når jeg aktiverer ultralyd delen mener jeg at det skal være mulig å se at vesken vibrerer. Har brukt en slik ultralydsvasker tidligere, visstnok en del år siden, men teknikken er vel den samme. Jeg klarer i hvertfall ikke å se noen som helst vibrasjoner i vesken når jeg får den blå dioden til høyre på vaskeren å lyse. Hører muligens en svak summing, men det er alt. Takknemlig for tips. NB! Har lest i gjennom manualen, og mener at jeg gjør riktig, veske over gjenstanden som ligger i medbrakt kurv.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Tomas said:

liten effekt

 

Blir ikke hylsene rene?

 

30 minutes ago, Tomas said:

usikker på om det er vesken og varme som gjør jobben, og ikke selve ultralydfunksjonen.

 

Kombinasjonen med rensemiddel, varmt vann  og ultralyd skal gjøre jobben.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg har brukt ultrasonisk en stund nå, og min erfaring er at de er utrolig følsomme for mengde med vann og hylser, har man for mye vann i så blir den mindre effektiv. 

Jeg fyller opp til rett over minimum også har jeg oppi så mange hylser at de ligger akkurat under vannet, det funker hos meg med min Biltema vasker hvert fall. 

 

Kan også nevne at det er viktig og få alle luftbobler ut av hylsene slik at de er fylt skikkelig med vann, jeg legger alle hylser samme veien og tipper litt på vaskeren slik at jeg får ut lufta fra hylsene for best resultat. 

 

Edited by fredriko
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...