Jump to content
Lt.Futt

Jaktdepotet og reklamasjon/kundeservice

Recommended Posts

Er ikke imponert over Jaktdepotets kundeservice på reklamasjoner. Har en Docter elgbanekikkert som har vært i deres hender siden Mai måned. Av og til svarer de på telefon og sier de skal ringe tilbake. Det gjør de ikke... Ei svarer de på mail..... Hadde samme opplevelse på en feilleveranse på ammunisjon og et tilfelle på et våpen som jeg kjøpte nytt av de som hadde en skade.

Siden jeg opplever at dette er normalen hos Jaktdepotet, tenker jeg at hvis jeg er heldig og får kikkertsiktet tilbake.... Så er jeg ferdig med den butikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo forskjellige erfaringer med forretningsdrivende. Noen kunder er heldige med handelen, og skryter, andre er uheldige, og klager. Jaktdepotets hovedavdeling har jeg hatt liten kontakt med de siste årene, bortsett fra en telefonhenvendelse, der svaret var lite å bli klok av, det nærmet seg kategorien "Goddag mann! - Økseskaft!!".

 

Derimot har samme firma ei avdeling på Fauske, som hvertfall jeg bare har hatt positive erfaringer med:

 

https://www.kammeret.no/topic/13468-jaktdepotet-nor-på-fauske-ok-eller-quotuseriøsquot/?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan hive meg på dårlig erfaring med Drammen. Ringte for 3-4 år siden inn for å etterspør lagerstatus på en ladepresse. Fikk beskjed om at de hadde 1 inn, og de reserverte den for meg slik at jeg kunne kjøre inn å hente den på lørdagen (vinterføre og ca 4-5 timers kjøring - hver vei!).
Satte meg i bilen grytidlig lørdagen og kjørte inn til Drammen.

Fikk da beskjed om at de hadde solgt ladepressen i mellomtiden. Har vi en avtale, så har vi en avtale! Og ikke gadde de å informere heller selv om de viste jeg skulle kjøre veldig langt.

Ingen unnskylding, ingen tilbud om et rabattert kjøp eller to som plaster på såret

Rett og slette ræva.

Og siden har jeg ikke handler der.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det har vært forskjellige erfaringer med Jaktdepotet.
Både gode og dårlige....
Bruker du søkefunksjonen her finner du litt av hvert.

Edited by seawolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hatt mest gode erfaringer. To litt dårlige der den ene ble fikset fort. (fikk tilsendt feil ammo). Den andre gjaldt en demper med litt sær gjenger de hadde og skulle sende men som aldri dukket opp. Da jeg ringte var det masse unnskyldninger. Men jeg fikk da tak i demper noen hundre lapper dyrere en annen plass så ja. Tok ei stund før jeg handlet fra de igjen, men de siste handler har vært helt topp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

syns jaktdepo er bra. roedale i tyskland er tragisk. tok 5mnd å få en sikring til rifle. 

nå ser det ut til at må levere inn et våpen for garantirep da 3 ulike butikker 2 norske å 1svensk ikke gidder å svare på forespørsel om å bestille en reservedel. de har fått nr på del.

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 9.11.2019 den 8.22, tor1980 skrev:

syns jaktdepo er bra. roedale i tyskland er tragisk. tok 5mnd å få en sikring til rifle. 

nå ser det ut til at må levere inn et våpen for garantirep da 3 ulike butikker 2 norske å 1svensk ikke gidder å svare på forespørsel om å bestille en reservedel. de har fått nr på del.

Ventet selv over et halvt år på hevearm og boltmuffe fra Roedale. Siste gangen jeg handlet der.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 timer siden, Lt.Futt skrev:

Ventet selv over et halvt år på hevearm og boltmuffe fra Roedale. Siste gangen jeg handlet der.

Jeg kan bare anbefale å holde seg unna Roedale . Kvalitetsmessig bra men rotete måte å organisere sine jobber . I alle tyske forumer klager man om dette . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oppdatering... Jeg ble lovet at kikkerten min skulle ankomme 12.11.19 og at de straks skulle sende den videre til meg. Det er nå snart midten av Januar 2020. Og jeg har ikke hørt noe fra Jaktdepoet. Prøvde igjen å ringe de i dag fikk snakka med en som ikke hadde peiling.... Han skulle sette meg over.....Satte meg over til et nummer som ingen noensinne har svaret fra....

Sendte en mail just nu.... Regner med at de ikke gidder å svare på den heller....

Lurer på om jeg skal hive meg i bilen og kjøre 120 mil til Drammen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg handler der ganske ofte, da det er bare en drøy halvtime å kjøre fra Oslo. Men ja, de er rotete der. Prisene er greie (bestiller gjerne ammo derfra i kvanta) og utvalget ganske bra, men unngå ting som krever customer service. Jeg kjøpte en revolver derfra, de hadde ikke den modellen jeg ville ha i butikken men sa de skulle bestille fra Fauske (dette var på en lørdag). Han forsikret meg om at den skulle være i posten om et par dager, da vi ordnet med kjøpetillatelse og sånn der og da. Da det kom til onsdag og fortsatt ikke så mye som en sendingsvarsling på mobilen ringte jeg Fauske. Ja de hadde fått bestillingen men de visste ikke hvor de skulle sende den. 🙄 De fikk den i posten med en gang, heldigvis men den kom ikke tidsnok til helgen.

Edited by m00se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleier å bestille ammunisjon fra Jaktdepotet, det har alltid gått knirkefritt. 

De har et godt utvalg, sender fort samt akseptable priser. 

 

Skulle jeg kjøpt våpen av de så hadde jeg nok tatt turen ned ditt. 

Skal nå sies at jeg har samme praksis uavhengig av hvilke våpenforhandler 

det er snakk om. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkelte butikker kan være ett godt valg om man kun handler varer man vanskelig kan reklamerer på i ettertid. Ammunisjon, kuler, krutt, hylser og litteratur er produkter jeg fint kan handle fra nevnte butikk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svært dårlig erfaring med nettbutikken jaktdepotet.no... 

 

Laaang historie kort: Versapod  tofot knakk i festet under skyting med 6.5x55 😖  Tofoten var da under 1 år gammel og hadde vært behandlet pent.

 

Sendte mail om dette til jaktdepotet og fikk svar om at bilde av skaden ikke var vedlagt (noe den var). Sendte gjentatte mail med bilde uten å få noe svar. Sendte saken til forbrukerrådet, men heller ikke de fikk svar på sine henvendelser, verken pr epost eller tlf...Orket ikke ta saken videre til forbrukertvistutvalget da jeg da måtte ha betale for en sakkyndig uttalelse fra en ekspert på hvorfor produktet var blitt defekt.  Tar det på erfaringskappa: Handler aldri fra jaktdepotet.no igjen. Blir ikke noe ny Versapod heller for den saks skyld  🙁

versapod.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Handlet en del ladekomponeter der. God pris og grei service i butikk.
Også fått byttet et totalt ubrukelig system for visning av skive via Wi-Fi, uten problemer. Dette via mail kommunikasjon. 


Men husk også på at mange kunder oppfører seg som noen rass...

med urealistiske forventninger til garanti \ reklamasjon. Har overvært kunder i min lokale butikk som leverer inn våpen og kikkerter som ser ut som de er blitt kjørt over, for å klage på det ene etter det andre. Og når de da får noen kritiske spørsmål så vises det null forståelse. 

 

Dette gjelder jo ikke innleggene her, de kan nok tydeligvis ha noen utfordringer med kundeservice og det bør de ta innover seg å gjøre noe med.Pris er viktig men godt omdømme er også en salgsfaktor av betydning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har definitivt ikke oppført meg som noe rass iallefall 😂

 

Problemet er jo bare at hverken jeg eller Forbrukerrådet fikk noe svar fra jaktdepotet.

 

Og akkurat dette mistenker jeg at jaktdepotet spekulerer i og at de håper folk skal gå lei. Det fungerte jo på meg 🙄

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, FEVIK said:

Hmm. Handlet en del ladekomponeter der. God pris og grei service i butikk.
Også fått byttet et totalt ubrukelig system for visning av skive via Wi-Fi, uten problemer. Dette via mail kommunikasjon. 


Men husk også på at mange kunder oppfører seg som noen rass...

med urealistiske forventninger til garanti \ reklamasjon. Har overvært kunder i min lokale butikk som leverer inn våpen og kikkerter som ser ut som de er blitt kjørt over, for å klage på det ene etter det andre. Og når de da får noen kritiske spørsmål så vises det null forståelse. 

 

Dette gjelder jo ikke innleggene her, de kan nok tydeligvis ha noen utfordringer med kundeservice og det bør de ta innover seg å gjøre noe med.Pris er viktig men godt omdømme er også en salgsfaktor av betydning.

 

Det spiller ingen rolle hvor uforskammet en kunde oppfører seg, de er pliktet til å håndtere alle slike saker.

Å ikke svare på henvendelser er både useriøst og uforskammet, dessverre er det mange aktører som driver slik.
Oppfordrer alle til å benytte seg av Google reviews for både positive og negative erfaringer.

 

Dessverre så er realiteten for mange på denne langstrakte forblåste knausen at man ikke har en lokal forhandler å gå til, da er man avhengig av å kunne bestille på nett. Da er man også avhengig av at det ved et eventuelt avvik blir mulig å ordne saker slik det dikteres i forbrukerkjøpsloven, som er ufravikelig. Klarer man ikke som aktør å gjøre det så burde man bare stenge sjappa og finne seg annen jobb.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 timer siden, Jota skrev:

Svært dårlig erfaring med nettbutikken jaktdepotet.no... 

 

Laaang historie kort: Versapod  tofot knakk i festet under skyting med 6.5x55 😖  Tofoten var da under 1 år gammel og hadde vært behandlet pent.

 

Sendte mail om dette til jaktdepotet og fikk svar om at bilde av skaden ikke var vedlagt (noe den var). Sendte gjentatte mail med bilde uten å få noe svar. Sendte saken til forbrukerrådet, men heller ikke de fikk svar på sine henvendelser, verken pr epost eller tlf...Orket ikke ta saken videre til forbrukertvistutvalget da jeg da måtte ha betale for en sakkyndig uttalelse fra en ekspert på hvorfor produktet var blitt defekt.  Tar det på erfaringskappa: Handler aldri fra jaktdepotet.no igjen. Blir ikke noe ny Versapod heller for den saks skyld  🙁

 

 

Hei!

 

Akkurat nå skriver jeg som bransjetilknyttet.

 

Jeg syns det er trasig at du har vært uheldig med din to-fot. Og enda kjipere at forhandleren ikke vil ta sitt ansvar.

Som ansatt i faghandel i jaktsegmentet blir det feil for meg å ikke hjelpe.

 

Bedriften jeg jobber i har vært importør på Versa-Pod i underkant av 20år. Dette er et meget godt produkt med svært lite produksjonsfeil, så du har vært uheldig.

 

Vi ønsker å hjelpe deg med å få fikset din Versa-Pod. Den er ikke kjøpt hos oss eller via våre forhandlere, men vi tar reklamasjonen for deg. 

 

Send meg en PM så tar vi det derfra.

 

 

Mvh

Kristian

Våpenloftet AS - Jaktia Førde

Edited by hjortefot.com
  • Like 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så bra at dere tar på dere å vurdere reklamasjonen! 😀 

Fantastisk service ovenfor en som frem til nå ikke har vært kunde hos dere engang. 


PM sendt 😎

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...