Jump to content

Jaktdepotet og reklamasjon/kundeservice


Lt.Futt

Recommended Posts

Er ikke imponert over Jaktdepotets kundeservice på reklamasjoner. Har en Docter elgbanekikkert som har vært i deres hender siden Mai måned. Av og til svarer de på telefon og sier de skal ringe tilbake. Det gjør de ikke... Ei svarer de på mail..... Hadde samme opplevelse på en feilleveranse på ammunisjon og et tilfelle på et våpen som jeg kjøpte nytt av de som hadde en skade.

Siden jeg opplever at dette er normalen hos Jaktdepotet, tenker jeg at hvis jeg er heldig og får kikkertsiktet tilbake.... Så er jeg ferdig med den butikken!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo forskjellige erfaringer med forretningsdrivende. Noen kunder er heldige med handelen, og skryter, andre er uheldige, og klager. Jaktdepotets hovedavdeling har jeg hatt liten kontakt med de siste årene, bortsett fra en telefonhenvendelse, der svaret var lite å bli klok av, det nærmet seg kategorien "Goddag mann! - Økseskaft!!".

 

Derimot har samme firma ei avdeling på Fauske, som hvertfall jeg bare har hatt positive erfaringer med:

 

https://www.kammeret.no/topic/13468-jaktdepotet-nor-på-fauske-ok-eller-quotuseriøsquot/?

 

Link to comment
Share on other sites

Kan hive meg på dårlig erfaring med Drammen. Ringte for 3-4 år siden inn for å etterspør lagerstatus på en ladepresse. Fikk beskjed om at de hadde 1 inn, og de reserverte den for meg slik at jeg kunne kjøre inn å hente den på lørdagen (vinterføre og ca 4-5 timers kjøring - hver vei!).
Satte meg i bilen grytidlig lørdagen og kjørte inn til Drammen.

Fikk da beskjed om at de hadde solgt ladepressen i mellomtiden. Har vi en avtale, så har vi en avtale! Og ikke gadde de å informere heller selv om de viste jeg skulle kjøre veldig langt.

Ingen unnskylding, ingen tilbud om et rabattert kjøp eller to som plaster på såret

Rett og slette ræva.

Og siden har jeg ikke handler der.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt mest gode erfaringer. To litt dårlige der den ene ble fikset fort. (fikk tilsendt feil ammo). Den andre gjaldt en demper med litt sær gjenger de hadde og skulle sende men som aldri dukket opp. Da jeg ringte var det masse unnskyldninger. Men jeg fikk da tak i demper noen hundre lapper dyrere en annen plass så ja. Tok ei stund før jeg handlet fra de igjen, men de siste handler har vært helt topp. 

Link to comment
Share on other sites

syns jaktdepo er bra. roedale i tyskland er tragisk. tok 5mnd å få en sikring til rifle. 

nå ser det ut til at må levere inn et våpen for garantirep da 3 ulike butikker 2 norske å 1svensk ikke gidder å svare på forespørsel om å bestille en reservedel. de har fått nr på del.

Link to comment
Share on other sites

På 9.11.2019 den 8.22, tor1980 skrev:

syns jaktdepo er bra. roedale i tyskland er tragisk. tok 5mnd å få en sikring til rifle. 

nå ser det ut til at må levere inn et våpen for garantirep da 3 ulike butikker 2 norske å 1svensk ikke gidder å svare på forespørsel om å bestille en reservedel. de har fått nr på del.

Ventet selv over et halvt år på hevearm og boltmuffe fra Roedale. Siste gangen jeg handlet der.

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Lt.Futt skrev:

Ventet selv over et halvt år på hevearm og boltmuffe fra Roedale. Siste gangen jeg handlet der.

Jeg kan bare anbefale å holde seg unna Roedale . Kvalitetsmessig bra men rotete måte å organisere sine jobber . I alle tyske forumer klager man om dette . 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oppdatering... Jeg ble lovet at kikkerten min skulle ankomme 12.11.19 og at de straks skulle sende den videre til meg. Det er nå snart midten av Januar 2020. Og jeg har ikke hørt noe fra Jaktdepoet. Prøvde igjen å ringe de i dag fikk snakka med en som ikke hadde peiling.... Han skulle sette meg over.....Satte meg over til et nummer som ingen noensinne har svaret fra....

Sendte en mail just nu.... Regner med at de ikke gidder å svare på den heller....

Lurer på om jeg skal hive meg i bilen og kjøre 120 mil til Drammen.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg handler der ganske ofte, da det er bare en drøy halvtime å kjøre fra Oslo. Men ja, de er rotete der. Prisene er greie (bestiller gjerne ammo derfra i kvanta) og utvalget ganske bra, men unngå ting som krever customer service. Jeg kjøpte en revolver derfra, de hadde ikke den modellen jeg ville ha i butikken men sa de skulle bestille fra Fauske (dette var på en lørdag). Han forsikret meg om at den skulle være i posten om et par dager, da vi ordnet med kjøpetillatelse og sånn der og da. Da det kom til onsdag og fortsatt ikke så mye som en sendingsvarsling på mobilen ringte jeg Fauske. Ja de hadde fått bestillingen men de visste ikke hvor de skulle sende den. 🙄 De fikk den i posten med en gang, heldigvis men den kom ikke tidsnok til helgen.

Edited by m00se
Link to comment
Share on other sites

Pleier å bestille ammunisjon fra Jaktdepotet, det har alltid gått knirkefritt. 

De har et godt utvalg, sender fort samt akseptable priser. 

 

Skulle jeg kjøpt våpen av de så hadde jeg nok tatt turen ned ditt. 

Skal nå sies at jeg har samme praksis uavhengig av hvilke våpenforhandler 

det er snakk om. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Svært dårlig erfaring med nettbutikken jaktdepotet.no... 

 

Laaang historie kort: Versapod  tofot knakk i festet under skyting med 6.5x55 😖  Tofoten var da under 1 år gammel og hadde vært behandlet pent.

 

Sendte mail om dette til jaktdepotet og fikk svar om at bilde av skaden ikke var vedlagt (noe den var). Sendte gjentatte mail med bilde uten å få noe svar. Sendte saken til forbrukerrådet, men heller ikke de fikk svar på sine henvendelser, verken pr epost eller tlf...Orket ikke ta saken videre til forbrukertvistutvalget da jeg da måtte ha betale for en sakkyndig uttalelse fra en ekspert på hvorfor produktet var blitt defekt.  Tar det på erfaringskappa: Handler aldri fra jaktdepotet.no igjen. Blir ikke noe ny Versapod heller for den saks skyld  🙁

versapod.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Handlet en del ladekomponeter der. God pris og grei service i butikk.
Også fått byttet et totalt ubrukelig system for visning av skive via Wi-Fi, uten problemer. Dette via mail kommunikasjon. 


Men husk også på at mange kunder oppfører seg som noen rass...

med urealistiske forventninger til garanti \ reklamasjon. Har overvært kunder i min lokale butikk som leverer inn våpen og kikkerter som ser ut som de er blitt kjørt over, for å klage på det ene etter det andre. Og når de da får noen kritiske spørsmål så vises det null forståelse. 

 

Dette gjelder jo ikke innleggene her, de kan nok tydeligvis ha noen utfordringer med kundeservice og det bør de ta innover seg å gjøre noe med.Pris er viktig men godt omdømme er også en salgsfaktor av betydning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har definitivt ikke oppført meg som noe rass iallefall 😂

 

Problemet er jo bare at hverken jeg eller Forbrukerrådet fikk noe svar fra jaktdepotet.

 

Og akkurat dette mistenker jeg at jaktdepotet spekulerer i og at de håper folk skal gå lei. Det fungerte jo på meg 🙄

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, FEVIK said:

Hmm. Handlet en del ladekomponeter der. God pris og grei service i butikk.
Også fått byttet et totalt ubrukelig system for visning av skive via Wi-Fi, uten problemer. Dette via mail kommunikasjon. 


Men husk også på at mange kunder oppfører seg som noen rass...

med urealistiske forventninger til garanti \ reklamasjon. Har overvært kunder i min lokale butikk som leverer inn våpen og kikkerter som ser ut som de er blitt kjørt over, for å klage på det ene etter det andre. Og når de da får noen kritiske spørsmål så vises det null forståelse. 

 

Dette gjelder jo ikke innleggene her, de kan nok tydeligvis ha noen utfordringer med kundeservice og det bør de ta innover seg å gjøre noe med.Pris er viktig men godt omdømme er også en salgsfaktor av betydning.

 

Det spiller ingen rolle hvor uforskammet en kunde oppfører seg, de er pliktet til å håndtere alle slike saker.

Å ikke svare på henvendelser er både useriøst og uforskammet, dessverre er det mange aktører som driver slik.
Oppfordrer alle til å benytte seg av Google reviews for både positive og negative erfaringer.

 

Dessverre så er realiteten for mange på denne langstrakte forblåste knausen at man ikke har en lokal forhandler å gå til, da er man avhengig av å kunne bestille på nett. Da er man også avhengig av at det ved et eventuelt avvik blir mulig å ordne saker slik det dikteres i forbrukerkjøpsloven, som er ufravikelig. Klarer man ikke som aktør å gjøre det så burde man bare stenge sjappa og finne seg annen jobb.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Jota skrev:

Svært dårlig erfaring med nettbutikken jaktdepotet.no... 

 

Laaang historie kort: Versapod  tofot knakk i festet under skyting med 6.5x55 😖  Tofoten var da under 1 år gammel og hadde vært behandlet pent.

 

Sendte mail om dette til jaktdepotet og fikk svar om at bilde av skaden ikke var vedlagt (noe den var). Sendte gjentatte mail med bilde uten å få noe svar. Sendte saken til forbrukerrådet, men heller ikke de fikk svar på sine henvendelser, verken pr epost eller tlf...Orket ikke ta saken videre til forbrukertvistutvalget da jeg da måtte ha betale for en sakkyndig uttalelse fra en ekspert på hvorfor produktet var blitt defekt.  Tar det på erfaringskappa: Handler aldri fra jaktdepotet.no igjen. Blir ikke noe ny Versapod heller for den saks skyld  🙁

 

 

Hei!

 

Akkurat nå skriver jeg som bransjetilknyttet.

 

Jeg syns det er trasig at du har vært uheldig med din to-fot. Og enda kjipere at forhandleren ikke vil ta sitt ansvar.

Som ansatt i faghandel i jaktsegmentet blir det feil for meg å ikke hjelpe.

 

Bedriften jeg jobber i har vært importør på Versa-Pod i underkant av 20år. Dette er et meget godt produkt med svært lite produksjonsfeil, så du har vært uheldig.

 

Vi ønsker å hjelpe deg med å få fikset din Versa-Pod. Den er ikke kjøpt hos oss eller via våre forhandlere, men vi tar reklamasjonen for deg. 

 

Send meg en PM så tar vi det derfra.

 

 

Mvh

Kristian

Våpenloftet AS - Jaktia Førde

Edited by hjortefot.com
  • Like 31
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg kjøpte en kikkert m/avstandsmåler hos Jaktdepotet i Drammen, og ble bedt om å sendte den inn for reperasjon. Den ble sendt inn i mars og jeg har ennå ikke fått den tilbake. I starten fikk jeg beskjed om at den var sendt til produsenten for rep., men at den ville være tilbake i god tid før jakten. Etter dårlig oppfølging og ingen peiling på status av reperasjonen, ble jeg bekymret av at jeg ikke kom noen vei med kikkerten. Jeg spurte derfor om jeg kunne få oppgradere til en ny og dyrere kikkert, og da svarte de fort. De hadde ikke inne noen av de kikkertene jeg ville ha på lager, så da droppet jeg det og kjøpte en annen plass. Har spurt om å få refundert kjøpet, men ingen svarer på mail eller telefon. Utrolig uprofesjonell gjeng og ledelse. Jeg har allerede fått en jaktkamerat til å droppe et planlagt kjøp hos dem, og det kommer jeg til å fortsette med. Dette skal de tape på over tid. Forbrukerrådet er koblet inn, så vi håper det vil løse skaen. Utrolig at norske aktører kan holde på sånn!

Link to comment
Share on other sites

Lignende erfaring. De refunderte etter 4 mnd med forsøk på kontakt. Det skjedde samme dag som namsmann ble involvert og anmeldelse til politiet. Kjempegreie nå du skal kjøpe noe. Fullstendig uprofesjonelt når noe går galt. Merkelig at de holder hodet over vann. Ingen jeg kjenner handler der mer. 

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring her. Sluttet å handle der.

 

Leverte rifle til gjenging, tok vel nermere 4mnd når jeg ble lovet 4 uker. I mellomtiden var det ingen som kunne svare på hvor rifla befant seg når jeg ringte for å purre. Like før jeg meldte den som stjålet. 

 

Det som fikk begeret til å renne over var når de trakk meg nærmere 3000kr på mastercardet uten at jeg hadde handlet noe. Når jeg ringte kundeservice var det ikke måte på til frekk tone. Banning og svært uprofesjonell oppførsel. Tilbakebetalingen tok også lang tid. Styr unna den gjengen der! Begge tilfeller var ved jaktdepotet Drammen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kjøpte rifle, optikk og endel andre ting, men dempern hadde de ikke inne. Jeg spurte om leveringstid og det var "ikke noe problem" så jeg bestilte demper også og betalte den i samme slengen. Den skulle sendes til meg i posten. Etter litt over en måned etterspør jeg hvordan denne ligger an. Og da sender de meg en ordrebekreftelse, laget ca 6 uker etter opprinnelig bestilling. Greit nok, noen ganger glipper ting.

 

Så går det 4 måneder til. Jeg ringte en gang i måneden og etterspør demperen og ingen kan gi noen svar og de som eventuelt kunne gjort det er ute eller i møte. Skal merkes at jeg gjennom det hele er høflig og hyggelig. De skal alltid ringe opp igjen, men gjør det aldri. Selv ikke etter at jeg høflig påpeker at de ikke ringer opp igjen når de sier de skal gjøre dette. Ene gangen snakker jeg med en som påstår at demperen ikke er betalt for og jeg må sende kopi av kvitteringen.

 

Så nesten 6 måneder etter at jeg betalte for demperen så hevet jeg kjøpet. Jeg har som sagt forståelse av at noen ganger glipper ting og leveringstider kan være ekkelt lange, men totalopplevelsen her ble ikke bra.

 

Link to comment
Share on other sites

Ikaros skrev (5 timer siden):

.... De skal alltid ringe opp igjen, men gjør det aldri.....

Dessverre ikke noe unntak etter mine erfaringer. Om det er et bransjeproblem skal jeg ikke uttale meg for bastant om, men jeg har først og fremst opplevd det med våpenforhandlere. Et stor aktør på Østlandet mistet en drilling-handel fra meg pga. samme oppførsel. Og en annen mistet tilsvarende et kjøp av ny Sako Finnlight II - de gadd aldri sende noe pristilbud som avtalt. Er det for gode tider nå?

Edited by Sølvrev
Lagt til "ikke" i andre setning.
Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte ei Kimber salongrifla der for ca 15 år siå, var eindel trøbbel med ho og trur ikkje dei fekk ho skikkelig til, men det er så lenge siå at det får Vera vatten under bruå. Kjøpte eit nytt kikkertsikte der som eg ikkje vill ha allikevel. Det gjekk veldig smertefritt, pengane kom i retur. Sendt nokre mailer til dei om ting eg har lurt på, då har dei svara veldig raskt. Så eg synes dei har skjerpa seg.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (38 minutter siden):

Om det er et bransjeproblem skal jeg uttale meg for bastant om, men jeg har først og fremst opplevd det med våpenforhandlere.

Har samme erfaring, men i det siste har jeg opplevd å bli ringt tilbake av to forskjellige våpenforhandlere. Begge gangene ble jeg grepet av sjokk og vantro. Utilregnelig som jeg var endte det med storhandel hos begge.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

On 11/15/2023 at 3:16 PM, BearBeer said:

Har samme erfaring, men i det siste har jeg opplevd å bli ringt tilbake av to forskjellige våpenforhandlere. Begge gangene ble jeg grepet av sjokk og vantro. Utilregnelig som jeg var endte det med storhandel hos begge.

Der har vi taktikken, de venter til du har senket den første lørdagspilsen før de ringer tilbake, da blir det salg.

Link to comment
Share on other sites

@m00se for meg var det nok at de ringte tilbake klink edru. Jeg var nok også litt farga av dialog med den lokale våpenbutikken. De kan skaffe varene, men vet aldri helt prisen. De har en pakke, men kan ikke helt si hvilken kikkert osv. Så skriver de ned og ringer aldri. Blazer tror jeg de klarer å ordne, men så dyre ting tar jeg ikke med meg på jakt. 

Link to comment
Share on other sites

BearBeer skrev (1 time siden):

Blazer tror jeg de klarer å ordne,

Bestilte du med slips? 

For å å være en jæv..a petimeter, men Blaser skrives med s i midten, Zeiss skrives med stor Z, og to små s'er for de som har en å selge veldig billig på Finn.. 

 

 

:winke1:

Edited by Ruger #1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Ruger #1 skrev (På 17.11.2023 den 23.20):

For å å være en jæv..a petimeter, men

Synes det kler deg godt å være petimeter. Du kler sikkert både Blaser og blazer også ;)  For å unngå missforståelse så bør jeg vel poengtere at jeg var på en våpenbutikk for å handle våpen og ikke en klesbutikk. 

Ellers intet å melde om Jaktdepotet herfra. Mine få erfaringer med enkle handler har alle vært greie:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...