Jump to content

Revejakt med støver


Jeger88

Recommended Posts

Er nok noen av oss der ute, men det blir nok mere trøkk her når snøen ligger og vi skriver 2010 tenker jeg. Har sluppet et par ganger og hatt et par fine loser i høst, men det blir mye prioritering av rådyrhund her så lenge. Men når det er sporsnø er da støveren med i tilfelle rottefelle :wink:

Link to comment
Share on other sites

En jævla stor og dyp steinrøys , kalt Trollbotn , et bra navn på et slikt sted.

Ura var stor i utbredelse, men sammenlignet med noen her består den av sand og grus. Her har vi STEINER i urene :wink: En som er kalt røsedøra heter det fordi den største steinen er døra inn til "Rysene"(Troll) og det sies at bare toppen stikker opp, følger en den til endes ender en i he......

Når mikkel vinkler i RETNING av den ura tar vi som regel kvelden :roll: Det er ikke ur, det er stablet fjell :evil:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg skal snart ha med meg noen kamerater på revejakt. De stiller med hund. De har både hihund og støver. Men det som jeg lurer på er: Vi skal jakt i terrenget til bestefaren min, der er jeg veldig kjent, men er jeg veit ikke hvor reven har stiene sine, eller hiet(ene). hva skal jeg gjøre da med tanke på posteringer og sånt? skal vi reise opp ett par hæljer og sleppe bikkja og se hvor reven stikker, og postere der neste gang vi jakter. Eller turer reven i samme runde flere ganger så den kan ture en runde og så setter vi ut postene?

har ikke peiling på dette.. :?

Link to comment
Share on other sites

Det tar flere år med mye jakt i et terreng før du kjenner det med hensyn til hvor reven holder til evt hvor den ofte drar når det blir los. Det varierer ofte noe fra rev til rev også , avhengig om den hører til i territoriet eller vandrer gjennom , ungrev eller eldre osv. Skal dere gå med støvere og hihunder går jeg ut fra at hundeførerne har vært med på dette før.

 

Det går til en viss grad å lese et terreng hvis du har erfaring. Uten erfaring er ofte høydedrag med vegetasjon , grense åkerland / skog , granplantefelt og ikke minst steinurer ( ofte stor stein ) gode poster. Reven har ofte hiene sine i sørvendte skråninger , gjerne i storsteinsurer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

endelig skjedde det noe! :D

 

gikk en tur i et område jeg har gått mye i høst, men har hatt et opphold siste par ukene.

dagen begynnte som vanlig, gikk oppover skogen for å komme ned til godplasssen ovenifra. bikkja jaga litt hit og dit, mye energi nå etter vanlig turgåing noen uker. selv hadde jeg ikke trua idag, har gått der mye uten å sett snurten av mikkel, selv om der ble oppservert et kull i våres. :?

da vi kom ned til plassen og det ikke var noe særlig respons fra bikkja, da var trua fullstendig borte. men vi hadde noen timer før det ble mørkt, så vi fortsatte å gå, det var jo en fin dag..

 

tok en god pause litt senere, bikkja fikk et par godbiter innunder noen store steiner som kunne se ut som hi. det bruker vi aldri å gjøre vanligvis, men trua var som sagt vekk, og vi skulle ikke tilbake på en stund.. plutselig blir bikkja ivrig med nesa, og forsvinner skrått nedover skogen, dette er ganske vanlig. det gikk et par minutter så hørte jeg at hun kom tilbake, men nå skrått ovenifra, dette også helt vanlig. da jeg gløttet bort der hun kom fikk jeg store øyne, det var jo ikke bikkja, men en diger rev som kom slentrende nedover. :shock::shock::shock: herregud for et sjokk!! ikke forventet i det hele tatt. plutselig var den bare 5-6 meter unna, nedenfor meg nå på vei bortover mot et granfelt. jeg fikk summet meg og slengt opp hagla, men det var en stor stein stein mellom oss som reven forsvant bak, så når den dukket opp igjen var der en åpning for skudd.... det ble bom, reven kom raskere enn forventet, og skuddet havnet bak reven, da var den inne i granskogen på et blunk. :? faen. ca et minutt senere kommer bikkja i sporene til reven, loser ikke men jager. bikkja stopper med meg et øyblikk, før den forsvinner i granskogen der reven forsvant. pulsen min er i 200. og jeg er sikker på at reven er over alle hauer nå.

 

jeg blir litt i tvil om jeg skal følge etter, men velger å stå på samme stedet, slik at bikkja finner meg igjen når den legger av. ca 12 minutter senere kommer bikkja tilbake. har aldri sett henne så andpusten. og hun får masse ros, det hadde jo blitt revefall om matfar hadde gjort jobben med hagla. var mitt første skudd på levende vilt..men herregud, for et dårlig skudd. :roll:

 

det begynner nå og bli mørkt. jeg gjør meg klar til å gå videre, da bikkja på nytt springer inn i granskogen. ikke lenge etterpå går losen. jeg er klar om mikkel kommer ut av granskogen, men ingenting skjer. etterhvert får losen en litt klynkende lyd, og jeg tenker at kanskje jeg traff likevel, (var jo helt sikker på at det var bom men likevel), og at reven kanksje hadde gått i hi, eller lå skadet og at han kanskje hadde skadet bikkja. hørtes ut som noe hadde hendt med bikkja hvertfall. så jeg begynner å gå mot losen. adrenlinet koker og granskogen er tett. men plutselig ser jeg bikkja ved et stort tre, loser og piper oppover. i toppen av treet sitter en forskremt katt. :shock::shock: jeg sier nei og kobler bikkja, går nedover mot bilen. vet ikke om jeg skal le eller gråte, men det var hvertfall utrolig spennende.

 

og det å få se den flotte reven på så nært hold var en fantastisk opplevelse. måten den beveget seg på var så elegant. dette blir det definitivt mer av. fikk også bekreftet at bikkja loser bare ved visuell kontakt, noe som er helt greit. neste gang jeg hører bikkja komme tilbake vet jeg at det kan være rev. rart å tenke på hvor mye jeg har gått i skogen, både med og uten bikkje, men aldri sett snurten av rev før. noe jeg syns var spesielt var hvor godt reven viste, den nærmest lyste opp hele skogen.

 

et lite spørsmål til slutt. da jeg hadde skutt etter reven og den forsvant, er det noen som helst sjanse for at den kommer tilbake til åstedet? tror det må være et hi helt i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

Det nytter ikke å sove på post, men moro at du såg rev da ;)

 

Hvis det var i revens terrirorium, så rømmer den nok ikke det.

Men kan jo hende den er mer på vakt neste gang den har en bikkje i hælene, ikke godt å si...

 

Vil nok en gang oppfordre trådstarter evt en moderator til å forandre trådtittel til, Revejakt med hund ;)

Link to comment
Share on other sites

ja, det var moro for å si det mildt. :D

 

det var rart. for det kom ikke en lyd fra bikkja. så når det raslet i løvet var jeg skråsikker på at det var bikkja som kom tilbake.

vi hadde jo vært der en stund. reven kunne ikke vært langt unna oss heller, i og med at den kom så fort etter at bikkja stakk. rart den fortsatt var i området da den måtte ha hørt\luktet oss.

man lærer jo litt så lenge man lever.

neste gang det rasler i løvet er jeg klar :mrgreen: forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Morsomt å høre om jakt med støver. :) Er det ingen som har prøv den største støveren på jakt? Hadde vært gøy å høre hvordan blodhunder gjør det. Kan være at det er en rase som er for få av i landet, men den har nå et fint tempo å ingen trøbbel med luktesansen i værtfall. Har ennå ikke turt å slippe vår helt løst, selv med gps på. Siden han blir så oppslukt av sporingen. :D

Link to comment
Share on other sites

Har dere jakte med hund i det terrenget før på rådyr, hare osv ?

Hvis ja, prøv å bruke samme postene, reven følger ofte samme dyretråkk.

 

Med haldenstøveren jeg hadde kunne jeg høre om det var rådyr eller rev, ut fra hvor losen gikk. (Nei hun var ikke spesielt rådyrrein...). Jeg hadde jakta med drever i samme terreng i mange år, og visste eksakt hvordan rådyra gikk, med reven ble det en helt ny hverdag.

 

Men som regel vil det være krysningspunkter, skikkelige "hotspots" i skogen, som er felles for både rev, rådyr - og egentlig de fleste dyreslag. Var nettopp ut og kikka etter spor på nysnøen oppi marka her, og har noen faste plasser jeg bruker å sjekke - og der var det hardtrampa av revespor nå (og et og annet rådyr, faktisk. Men ingen pus...)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke skryte på meg mye erfaring Jibrag, men å bruke gode hare eller rådyrposter er sikkert bedre en ingenting, om man ikke har jaktet rev i det terrenget før eller ikke vet om revehi ;)

 

Ja, absolutt. Det er i allefall et bedre utgangspunkt enn å forutsette at reven går helt annerledes enn alt annet av vilt... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vi bruker vår til idsøk etter folk for det meste, men i utgangspunktet er det bare å peke å si finn så setter han avgårde. Samme hva det måtte være. ;) Skal prøve å få han godkjent på blodspor til neste år var planen. Han er veldig gira på spor etter rev, samt mink. Han jager rypa opp når han kjenner den å kommer han forbi spor av hare så loffer han avgårde på de å. Har ikke sluppet han løs siden det er så fryktelig bratt i området vi bruker å gå. Tror ikke jeg klarer å komme meg opp i de fjellene hvis han trekker lagt avgårde. Det står i tillegg skrevet flere plasser at de er flotte sporhunder, men følger så lite med når de sporer at de ikke vet å finne veien hjem igjen. Tror nå ikke helt på det da, men man vet nå aldri. Vet at det har blitt brukt blodhunder til jakt av hjort i trøndelag. I england ble de brukt på samme måte som foxhound å jaktet rev i flokk med folk på hester bak. Når det ikke lengre var lov gikk de over til å "jakte" folk. Noe lignende som idsøk, bortsett fra at de har en flokk med hunder ;) Tenkte bare siden foxhounden var så mye nevnt at kanskje noen hadde prøvd å jakte med blodhund:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på å bruke hunden din på rev , ville jeg begynt så fort så mulig. Dette fordi at desto yngre hunden er desto større sjangs er det at den lærer å bevege seg fornuftig / sikkert i bratt terreng. Evnen til å ta vare på seg selv er en av de viktigste egenskapene til en revehund enten den skal jobbe under eller over bakken !

Link to comment
Share on other sites

Kommer nok neppe til å bruke denne karen på jakt. Tenkte kanskje å bruke han på blodspor/skadeskutt vilt, men synes det er flott å se på hunder som jobber å vet hva de holder på med. Tror nok han beveger seg sikkert å greit i terrenget, er verre med meg. Er ikke noe fjellgeit heller da ;) Å det er rimelig stupbratt/vanskelig terreng der vi bruker å gå, så slippe han løs oppover fjellet er ikke aktuellt i allefall ikke vinterstid. Trekker vi litt lengre innover mot nærmeste tettsted er terrenget langt bedre. Da får han spore det han ønsker. Han blir fort litt tung (55kg) når det er mye snø, men gjør sitt beste for å holde se oppå skaren. Har sansen for at hunden blir brukt til det som de er beregnet på, men med omlag 20-30 hunder i landet så skal det vel godt gjøres at noen bruker dem på samme måte som i england, men tenkte det kunne være morsomt å spørre alikevel. :D

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli lenge siden det ble skrevet noe her , har vært julefredning men den er heldigvis over nå . Har vært ute nesten hver dag med Dina , valpen.

 

Slapp Guri i morges , hun tok opp et spor etter bare 200m. Hun slet litt i begynnelsen da reven hadde gått på en skogsvei hvor det var mye folk og hunder som hadde gått. Men hun løste det helt ok , og dermed bar det i vei langt. Jeg gikk etter men ble liggende mellom 1,2 - 1,6km bak hele tiden. Det snødde da vi dro hjemmefra men i sporet var det ingen snø , skjønte at sporet måtte være nylig gått da Guri støytet uvanlig mye.

 

Plasserte thehunter og yngste gutten på 8 år på en bra post mens jeg dro etter Guri. Vet ikke helt når det ble drev men tror hun sporet ca 7km / 30 - 45min. Jeg så det begynte å ringe på Astroen , og etter en liten stund hørte jeg hennes fantastiske grove fine los......gud det var fin musikk etter all julematen , endelig back in buisniss :D

 

Drevet kom etterhvert ned fra fjellet og ned på posten til jegerspiren ( thehunter ) , han smelte på 2 smeller men reven løp videre. Guri lå ca 2 - 3min bak.

 

Men så skjedde det noe som aldri har hendt i alle år jeg har jaktet i denne marka , reven løp ned til veien , svømte over en havbukt og inn i et uthus i bygda :shock:

 

Fikk koblet Guri der hun drev å søkte ved veien / isen så hun ikke skulle bli påkjørt. Sporet inn reven i uthuset etterpå. thehunter og Polar postet på hver sitt hjørne mens Eira ble sluppet inn under gulvet , jeg og gutten på 8 år gikk inn. Eira kjørte reven hardt og etterhvert fikk jeg inn et skudd på den mellom gulvplankene mens Eira var utenfor en tur. Eira dro reven nesten ut , hun fikk problemer ved en gulvås , men en vaier fikset resten :wink:

 

Guttungen var på rett plass 2 ganger i dag , og har gått mange kilometer så jeg aner at mine gode gener har havnet på rett plass :wink:

 

 

normal_petterrev_014.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ble ingen jakt i går grunnet mye vind og snø. Vinden var løyet litt i dag men fremdeles blåste det friskt. Og tro meg med -7 og kuling kjennes godt i dette åpne området. Hadde vært en rev i nærområdet i natt , og med litt kjøring fant vi ut at den var ute på et nes , her er det 2 hi så den lå sannsynligvis i et av disse. Dette var en bra anledning til å la Foxhoundvalpen få prøve seg.

 

Slapp Dina ( valpen ) på sporet og hun sporet helt greit , fikk litt problemer der sporene var føket igjen men løste det helt greit. Etterhvert nærmet vi oss hiet og Dina sporet helt frem , så på hunden at det var rev her før hun kom helt frem , gikk forsiktig frem med høy haleføring. Når jeg kom opp til henne roset jeg henne mye og da fikk hun standlos mot ene åpningen samtidig som hun gjorde utfall mot åpningen :D. Thehunter kom seg på post og jeg slapp terrieren , jeg sto litt sammen med støvervalpen , hadde tenkt å vise henne mikkel når den kom ut. Men terrieren slet litt og støveren satte seg i le for den kalde vinden sammen med guttungen på 8 år.

 

Etterhvert kom reven og vi skjøt 5 skudd......og 5 bom , fytterakkern er det mulig :evil:

 

støvervalpen kom når det smalt og jeg fikk henne etterhvert på sporet , hun sporet ivrig men ingen los. Reven hadde sprunget ned til havet på lavvann og her mistet valpen sporet.

 

 

Dro til bilen og fant etterhvert ut at mikkel var sprunget lengre enn langt og grunnet sterk vind og snøføyke så ga vi oss med det. Hadde Guri , gammelstøveren , vært med hadde ikke mikkel kommet langt da den slet noe i snøen , men på en annen side er det jo en levende rev for valpen å trene på senere , tenker vi sier det slik da det føles litt bedre enn en tapt rev :oops::wink:

Link to comment
Share on other sites

Var ute med plottene på søndag, og hadde et par meget lovende reveloser - som gikk strake veien i hi. Hadde jeg tenkt meg litt om hadde jeg stått på rett post i begge tilfellene, de sprang over godposten begge to. Ble ikke så vi prøvde hihunden, da den både er ung og uerfaren - og hiene lå heller ugunstig til (midt i tette plantefelt).

 

Fikk spora litt mår med ungbikkja, men det var beholdningen for hennes del. Snødde hele dagen, så vi sleit med å finne noe å slippe på når det lei på dag.

Link to comment
Share on other sites

Etter at vi satte ut mårhund her i vesterålen så har den blandet seg med rev , og da kan de se slik ut :lol:

 

Neida , det er nok korsrev ja , en veldig mørk variant nesten svart. Den det ble bomskutt på i dag var omtrent lik bare mindre. Den på bildet er ikke så stor , tipper 7 - 7,5kg eller deromkring.......der er bare han som holder den som er liten :D

Link to comment
Share on other sites

Etter at vi satte ut mårhund her i vesterålen så har den blandet seg med rev , og da kan de se slik ut

Jaha, det ante meg det ja, da er vel dette det som kan kalles en "revhund" Og skal vi oversette det til norsk!..."foxhound" :shock:

Disse er det vel skuddpremie på så det holder tenker jeg! 8):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har vært ute noen turer med plottene den siste tida, men uten særlig hell. Lengste losen har vært 5-600m, og gikk i ei rak linje fra uttak til hi. I dag kom vi så nært som vi har kommet på dette tiåret. Fikk den første ordentlige losen med ungbikkja i dag, slapp henne på en rev som ble sett og hun fikk surra den gjennom et berg, over et beite og ut av den haugen den hadde gått inn i. Tre snøføyke-poffer etter var den på vei inn i neste terreng, og vi slapp etter han far sjøl sammen med unghunden. Unghunden hang på noen hundremetre, og gav seg (og ja, jeg er meget godt fornøyd med innsatsen, alt tatt i betraktning).

 

Hannhunden hengte seg på og jagde reven forbi en post som bare såvidt så den, og frem mot neste post. Hunden lå jaggu ikke mange metrene bak reven... Fulgte skogkanten mot et sted de bruker å smette over, hunden kom nærmere og nærmere - og så ble det stopp i skogkanten, dvs i grøfta mellom åker og skog. Der var det ei stikkrenne...

 

30m lenger ned på åkeren var en kum, der var det ingen rev. Derfra gikk det betongrør videre nedover til en gård 150-200m bortenfor. Iflg grunneier skulle grøfta komme opp der, men ikke noen mulighet for reven å komme ut.Dermed lå reven et sted i stikkrenna, så vi lot den gå. Vi prøvde terrier unghunden, men hun er for uerfaren og ung enda, og å døtte henne inn i ei stikkrenne der hun må rygge for å komme ut - og reven må forbi hunden for å komme ut.

 

Trykkluft hadde kanskje gjort susen...

Link to comment
Share on other sites

Var å jaktet på en øy på onsdag , skulle være observert en rev der. Guri fant et nedsnødd spor da kl var ca 10 , fulgte sporet hele dagen og kl 13 : 30 endte sporet opp under en stein. Slapp terrieren inn og det ble los , terrieren satte seg fast og etter endel timers graving fikk vi terrieren løs kl 17:30....og reven fikk vi også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er unghunden Jibrag ?

 

Litt over året. Tror kullet kom oktober eller november 08. Skulle selvsagt ha vært ute mye med henne i fjorhøst, men det ble for travelt, har hatt halve jeger-norge på nakken :mrgreen: På den annen side er det kanskje ikke det dummeste at hun har fått bli litt voksen før jeg kjører på for fullt...

 

Har vel så langt sluppet henne såpass få ganger at jeg kan huske hver gang, og har hatt los på grevling, gaupe, rådyr (*kremt*) og nå altså endelig en rev. Men jeg har absolutt ingen tvil om at det skal gå å få denne bikkja til å jage rev, har jo mest erfaring med drevere som normalt sett er utrolig lette å få i gang - men plotten har så langt imponert, for hun ser ut til å ha skjønt meget godt hva det handler om. Det er bare erfaringa og påhenget som mangler.

 

Den episoden som kanskje imponerte mest var på tidlighøsten, når jeg slapp etter en påkjørt grevling - første gang hun ble sluppet på noe. Fulgte på 600m, markerte hiet og returnerte på bakspora som om det var verdens mest naturlige ting. Første gangen hunden ble sluppet...

 

Men broren imponerer mer (og er brukt mer...), han er det vel både skutt rev for og har hatt skikkelig gaupelos i over 2 timer.

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er unghunden Jibrag ?

 

Litt over året. Tror kullet kom oktober eller november 08. Skulle selvsagt ha vært ute mye med henne i fjorhøst, men det ble for travelt, har hatt halve jeger-norge på nakken :mrgreen: På den annen side er det kanskje ikke det dummeste at hun har fått bli litt voksen før jeg kjører på for fullt...

 

Har vel så langt sluppet henne såpass få ganger at jeg kan huske hver gang, og har hatt los på grevling, gaupe, rådyr (*kremt*) og nå altså endelig en rev. Men jeg har absolutt ingen tvil om at det skal gå å få denne bikkja til å jage rev, har jo mest erfaring med drevere som normalt sett er utrolig lette å få i gang - men plotten har så langt imponert, for hun ser ut til å ha skjønt meget godt hva det handler om. Det er bare erfaringa og påhenget som mangler.

 

Den episoden som kanskje imponerte mest var på tidlighøsten, når jeg slapp etter en påkjørt grevling - første gang hun ble sluppet på noe. Fulgte på 600m, markerte hiet og returnerte på bakspora som om det var verdens mest naturlige ting. Første gangen hunden ble sluppet...

 

Men broren imponerer mer (og er brukt mer...), han er det vel både skutt rev for og har hatt skikkelig gaupelos i over 2 timer.

 

 

 

Er plottn gammel?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har brukt å slippe på spor eller fra åter, men det er mest for å øke sikkerheten for at hundene tar revespor og ikke noe annet. Har nok rådyrhunder :mrgreen:

 

Har prøvd å slippe unghunden min i noen områder der jeg er sikker på at det er rådyrtomt, og det går forsåvidt greit nok det. Den eldste plotten er såpass klauvviltrein at den godt kan slippes på fritt søk, men stort sett blir det til at vi leter opp nogenlunde ferske spor før vi slipper.

 

I forhold til gaupejakta er det forsåvidt vel så realistisk trening å slippe hunden på spor, det er vel neppe noen som slipper gaupehund på frisøk... (Vi har foråvidt gjort det en gang i ei ur der det er rimelig brennsikkert å finne pus, og jaggu ble det gaupelos den gangen...)

Link to comment
Share on other sites

Var ute med støveren til en kompis igår. Hadde sporet på kvelden og en gang i 6 tiden på morgenen. oppdaget spor fra minst 5 forskjellige rever. Slapp finsk støveren på de spora vi mente var ferskest (ca. 1-2 timer) og bikkja viste stor interesse. Problemet var snøen, og bikkja slet. Da det hadde gått 20 minutter var bikkja i god gang, men velger å gi seg pga de store snømengdene..

 

Reven hadde gått i ca 5 cm, men bikkja gikk helt til bunns...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi pr? oss med st? her i g?

Slapp ved ei ? og etterhvert fant st?en ett spor som gikk mot ett ynglehi.

En kompis av meg postet i n?eten av dette hiet.

N?st?en var ca 100 m fra hiet, h? vel reven at noe var p?erde og sprang rett p?an som satt p?ost.

Losen startet faktisk ikke f?tter at reven var dau :lol: men godt at den ble tatt, det var ei tispe med skabb :?

 

Hadde h?t p?oe lengre los og at vi skulle f?ev i hi s? at vi kunne f? brukt terrier, men vi fant ikke noe mer rev den dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Stille her i tråden.....

 

Har kull på Guri nå , gammelstøveren , ble 9 valper. Så første del av sesongen er det den unge Foxhounden så får prøve seg endel. Har hatt endel reveloser på henne , men fått felt bare 1 rev , det etter ca 30min los. Hun sliter ennå endel med å komme over enkelte gjerder så det blir mange stopp i drevene når mikkel passerer et gjerde , men det kommer seg vel utover høsten / vinteren tenker jeg.

 

Unghunden virker lovende , og jeg liker den positive lærekurven hennes. Ingen hare , elg eller sauelos på henne......ennå :wink:

 

Har brukt henne også endel på minken , nå begynner hun etterhvert å markere mink under steiner med los om de ikke sitter for dypt. Men savner en støver nr 2 , en unghund må ha mye hvile. Blir vel å jakte endel med Polar og den unge Am.Foxhounden hans utover høsten. I det hele tatt en spennende høst og vinter.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det skulle vært lagd en ny tråd som het Revejakt med hund ;)

 

Jeg har som skrevet i en annen tråd, skaffet meg en haldenstøvervalp som forhåpentligvis blir en revejager.

Den har nå overlevd første uka...

Fått juling to ganger av fox terrieren og fått klemt poten i døra, trolig knekt ei tå....

Satser på at ting går seg til :?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hallais allesammen :lol: No er det påtide å begynne å jage rev seriøst igjen ( for de som ikke er godt igang) :D

Pga mye snø måtte vi gi opp rådyrjakta i helga, men hva gjør vell det når vi har gode revterreng her ute i skjærgården :D

Hadde en suveren revlos på Ronja som gikk i tre timer, fikk desverre ikke skutt han ( vi var bare to mann) men steike kor skøy :D

Tungt føre gjorde at losen gikk kort og tett i to vendinger, ett utras etter en liten time før det tura fint på noen åser ca en km fra uttaket, dette er gøy :D

Link to comment
Share on other sites

Den store revejakta 2011.

 

Velkommen til ei helg med spennende jakt, gode hunder og sosialt samvær !!

Arrangeres i Nord-Odal 7-9 Januar 2011.

 

http://www.sandjff.no/siste-nytt/denstorerevejakta2011

 

Tar denne opp igjen.

 

Vi mangler fortsatt noen hunder, både drivende og hihunder. Vedder på at det er mange gode hunder og hundkarer her!! Vi har et opplegg som fungerer godt, med store terreng og bra med rev. Hvert område har rodeleder og kjentmann.

Risikoen for ulv er tilnærmet null, vi er ikke i nærheten av noe revir.

 

 

Send meg en uforpliktende PM for nærmere info hvis du/dere har lyst til å delta på ei jakthelg utenom det vanlige. Overnatting kan ordnes om det er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...