Jump to content

Storfugljakt i Hommelvik / Mostadmarka


Beffe

Recommended Posts

Hei,

Jeg vurdere en tur til Mostadmarka til helgen. Er det noen trøndere eller besøkende som har jakta i området, er det mye fugl der? Noen tips til hvor det kan være lurt å gå eller ellers til storfugljakt? 

Ut ifra kartet (se vedlegg) over jaktområdet, er det mulig å ta seg inn til hele jaktområdet via vei og bil evt.. Er det slik at storfuglen kan være hvor som helst i, eller er det logisk at dem trekker seg lengst unna folk, lyd, fly, bil, lys osv, at jeg burde prøve meg i sør eller sørøst i forhold til jaktområdet?

Takk for svar på forhånd,

Mvh
B

Hommelvik.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet mye i det området og er godt kjent. Dog er det noen år siden da grunneier skrudde opp prisen, og jeg fant meg andre terreng. Derfor vet jeg ikke hvor mye fugl det er der nå for tiden.

Kjør fra Hommelvik mot Selbustrand. Ta av østover på skogsbilvei som går langs elva Nævra, rett sør for kraftlinjen (bomvei, betales med vipps). Parker etter ganske nøyaktig 3km. Følg en stump av en tømmervei nordover noen få hundre meter (veien ender). Da er du midt i orrfuglområdet. Går du videre nordover, kommer du til Storkleivkjølen. Der har jeg skutt flere tiurer.

Terrenget er ganske lettgått og oversiktlig. Alle åser går øst-vest.

Edited by Gulars
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...