Jump to content

Pardini GT9


Rune75

Recommended Posts

Er en i klubben «min» som lager hylster til alt mulig. Veldig bra håndarbeid. Ellers synes jeg dette kan være en interessant tråd. Har selv erfaring med gt9.

Hadde en i 7 år. Skutt ca 15000 skudd. Var en veldig presis pistol, men ble slarkete i skruehullene til avtrekk og baksikte. Skruene flyttet seg og man fikk plutselig ikke tatt avtrekk. Baksikte flyttet seg sideveis da justerskruen skrudde seg ut. Lurer på om jeg hadde et «mandagseksempel» eller om dette er vanlig? Skjøt bare fabrikkammo og hjemmeladet med pf 130-135. Skal ha meg ny militærpistol nå og hvis dette ikke er vanlig så kunne jeg tenkt meg en gt9 igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På ‎07‎.‎11‎.‎2019 den 8.06, Skjøttarstuggun skrev:

Jeg har hatt en GT9 siden 2008. Ingen problemer med den. Den er meget presis og har en sikker funksjon. Må ha ulik olje på sleiden vinter og sommer.

 

Hva anbefales sommer kontra vinter?

Link to comment
Share on other sites

På sommeren bruker jeg en litt mer tyktflytende som jeg kjøpte av Petter Bratli. Plastflaske som dessverre har mistet etiketten. Under - 5 gr blir den for tykk. Da bruker Ballistol Gunex eller G-sport sin våpenolje. Begge i sprayform. Går bra ned til - 20. Kaldere har jeg ingen erfaring med.

Det hadde sikkert gått bra med spray hele året, men jeg har slik tiltro til Petter, at jeg fulgte hans råd.

Edited by Skjøttarstuggun
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Angående smøring av sleide. Har hatt GT9 i 9 år, og skutt PPC om vinteren ned til -15. Først la jeg alle aktuelle smøremidler i frysen, og valgte det som fremdeles var flytende etter et døgn. Benytter Tetra Gun Lubricant og LUCAS Extreme Duty, begge fungerer fint sommer og vinter.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 6.1.2020 den 10.08, dagvt skrev:

Angående smøring av sleide. Har hatt GT9 i 9 år, og skutt PPC om vinteren ned til -15. Først la jeg alle aktuelle smøremidler i frysen, og valgte det som fremdeles var flytende etter et døgn. Benytter Tetra Gun Lubricant og LUCAS Extreme Duty, begge fungerer fint sommer og vinter.

Hvor kjøpte du Lucas Extreme Duty oljen ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...