Jump to content

Pussing av luftpistol


Skjøttarstuggun

Recommended Posts

  • 1 month later...

Frå manualen:

 

 

Sitat

Die Waffe arbeitet im normalen Schießbetrieb wartungsfrei und brauchtdaher nicht geschmiert zu werden. Lediglich der O-Ring am Gewinde der Aufnahme für den Pressluft-behälter sollte mit einem säurefreien Silikonfett nach ca. 1000 Schüs-sen leicht eingefettet werden. Dadurch wird die Lebensdauer des O-Ringes erhöht. Zur Reinigung des Laufes sollten Sie nur trockene, im Handel erhältli-che Filzpfropfen durch den Lauf schießen.

 

https://www.steyr-sport.com/en/downloads/steyr-air-pistols/manuals/97-steyr-lp-50-lp-50-compact-3/file

 

På norsk: Våpenet er normalt sett vedlikehaldsfritt og treng ikkje puss. Smør lett inn o-ringen med syrefritt silikonfeitt kvart 1000 skot for å auke levetida på denne delen. Løpet kan du reingjere ved å skyte ein tørr "filtdott" gjennom. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg pleier å ha på en dråpe med silikonolje på tuppen av regulatoren og litt silikonfett på o-ringen som tetter mot luftsylinderen hver gang jeg åpner en ny boks med kuler (500 skudd). Utover det så har jeg på bitte litt fett på avtrekkerhaken, og skrur av sliderene og har på en dråpe eller to med silikonolje på hver side av strikeren hvert 5000 skudd eller der omkring. Løpet kan jeg ikke huske å ha pusset, men jeg skyter igjennom noen filtpropper med ujevne mellomrom. Jeg kjøpte LP5'en min på første del av 90-tallet en gang, og den går fremdeles som ei klokke, så det ser ut som det er nok vedlikehold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...