Jump to content

Nye blaser k95 2019


gordon setter

Recommended Posts

23 timer siden, Skaubjønn skrev:

 

Men gordon setter, hva er nytt med denne med trestokk ift den originale K95? 

Rett stokk, men ser ut som det er kombinert med pistolgrep som var på de gamle med svinerygg. Også ser det ut som de har endret litt på låskassa så de ikke går om hverandre

Link to comment
Share on other sites

Ville hatt denne uten siktene på, og gjenget for demper jeg da. Men det er vel som å banne i kirka for garva kipplauf'ere å ha demper på:D

Uansett- har drømt om en slik i mange år i 6,5x55 og 22 hornet. Og leve vel for kort til å ikke oppfylle drømmen....noen kjøper jo motorsykkel til 2-300.000,- er min unnskyldning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå er det en mulighet å kjøpe en pre19 utgave med krum rygg og og bygge om stokken til rett. Fikk gjort dette på min firstprice merkel (Haenel) og det ble veldig bra. Da får man jo også det tjukke pistolgrepet om man vil ha det. Er egentlig litt frista til å bytte til k95, men greier ikke helt å motivere

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Skaubjønn skrev:

Ser ikke når jeg ville hatt med kip på jakt i stedet


ingenting slår kipplauf på 2.9 kg inkludert sikte og montasje på snikjakt.. en kan gå med "kippen" i hånden i timesvis uten at en merker det.. nydelig balanse..fantastisk avtrekk..en nytelse.. det eneste "negative" er at når en tar en liten pause i skogen så blir en sittende å "beundre" herligheten i stedet for å speide etter dyr😉 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 10/14/2020 at 4:35 PM, Wintel said:

Noen som vet om K95 Ultimate fås i links utgave? Eller kan anbefale en annen links Kipplauf?

Er vel flere modeller som er ganske symmetriske. Haenel Jaeger 9, k95 med rett stokk mener jeg er rimelig symmetrisk bortsett fra kinnstøtte på "feil" side. Så om du kan leve med moturs operasjon på topplever skulle du ha litt å velge i. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...