Jump to content

Benytte Scales 2.0 i Production


JonasB

Recommended Posts

Hei

 

FIkk en opplevelse under en match for et par uker siden som jeg lurer litt på.

 

Har en CZ Shadow 2 hvor jeg har montert Scales 2.0 grep på. To stk Roer mente at de var det en disputt på om var lovlig å bruke.

Er det noen som har noe håndfast på om disse er lovlige eller ikke, eller er det bare spekulasjoner? Hørt det var noen som fikk godkjent i EM, men ikke godkjent i VM.

 

Under er bildet av grepene montert, om noe et dårlig bilde, men det er uten magasin så man får inntrykk av åpningene iallefall.

 

Regelen sier dette om grep og jeg klarer ikke å tolke den dithen at disse skal være noe annet enn godkjente da profilen er samme som grep ellers.

image.png.97b25f00862373426a905e2ce81fa835.png

 

Alle svar mottas med takk!

scales 2.0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Og det kommer nok til å fortsette. Noen sier ok andre nei. Ikke noen klar avgjørelse på det

Og det er risikoen du tar, så personlig ville jeg ha valgt noe annet.

 

I tillegg har du risikoen ved problem med ammoen. Får du feks en dobbelladning går den som regel ned i grepet og magasinet. Er det da lurt med den type grep?

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke tar helt feil, så var det på Hokksund du fikk den beskjeden? Jeg ga i hvertfall en kar nylig beskjed om at de gripene er det er en disputt over. Om grepene er sikre eller ei, tviler jeg på egentlig er en faktor. Men min lesning er basert utifra denne tråden i facebook-gruppen "Let's Talk IPSC" https://www.facebook.com/groups/letstalkipsc/permalink/2288490818131334/

Disputten er om hvordan grepene er i forhold til det originale grepet, her er en uttalelse:
 

"When I was Director of the Production Division Committee, I ruled that the scales grips for Tanfoglio satisfied the "profile and contours" rule.

It was also my view that the holes were not the main issue.


OTOH, I did not approve the scales grips for CZ pistols because they were much thicker (see the image).

I have no idea if the design has since changed."

- Vince Pinto

 

 

70292311_10214376058223141_7728485167420932096_n.jpg.28c5e6a156a7ad37b25533cad96091ca.jpg

 

Og samtidig, så har du NROI Canada sin avgjørelse, hvor de har godkjent alle Scale grips i Prod

70605646_774996722917659_5333400816629841920_n.jpg.24fffbe04d4a44cd122358f8374657e6.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, Campin Carl skrev:

Om jeg ikke tar helt feil, så var det på Hokksund du fikk den beskjeden? Jeg ga i hvertfall en kar nylig beskjed om at de gripene er det er en disputt over. Om grepene er sikre eller ei, tviler jeg på egentlig er en faktor. Men min lesning er basert utifra denne tråden i facebook-gruppen "Let's Talk IPSC" https://www.facebook.com/groups/letstalkipsc/permalink/2288490818131334/

 

 

Ja, det var Hokksund for et par uker siden.  Forøvrig et veldig fint stevne selv i øs pøs regnvær :)

 

Skal sjekke opp min, bildet over mener jeg viser en tidligere shadow-modell og muligens Scales 1.0. Hadde ikke noe godt bilde av de fra den vinklen her jeg sitter nå.

 

Men da forstår jeg og mer om disputten, har ikke sett eller lest noe om det før.  Takker for svar

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...