Jump to content

Prosjekt: Langholdsrifle cal.6,5-284


Poacher

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal beddes i alle retninger ja

Det er også skrevet omkring stokken, selv om innpassning er meget god

grunnen til at jeg spør er at de fleste toppskyttere bedder sauern sin. mine er ikke bedda selv om jeg bruker både 308 og 6,5 i dem. å presisjonen er meget god. vet ikke om det er litt mumbo jumbo å bedde alle , men vet at noen trenger bedding....

Link to comment
Share on other sites

Sett på en Accu-Shot BT07 Tac-Cap på monopoden og bytt ut disse forferdelige gummibeina på versan med Phoenix Tactical Mil Spec (FDE) Pod Claw with adaptor: Small Foot.

 

Setter pris på innspill :D

 

Tac-Cap blir ikke byttet med det første, ikke sikkert jeg kommer til å bruke den heller... Må se om jeg liker det og føler behovet for den.

 

To-fot... Hvem har sagt at jeg skal ha den med gummibeina :wink:

Link to comment
Share on other sites

Veldig intresang tråd. Skulle fått lagt ut mitt projekt fra 2007. Lings Sako i 338 RUM, Dakota Longbow replikka.

Må lære meg å legge bilder ut på nett. Har ikke hensikt ellers.

 

Har ikke lest alle innleggene så det kan være du har svart på følgende spørsmål.

Hva betalte du for lingsstokken?

Hvor fikk du picatinny skinna fra? Pris?

Link to comment
Share on other sites

hva med å teste presisjon ubedda og bedda?

Ser tanken din høggern, men jeg kommer til å bedde den med engang.

Målet er ikke å ”teste” mest mulig forskjellig…. Jeg vil skyte mest mulig :mrgreen: ... :wink:

 

Har ikke lest alle innleggene så det kan være du har svart på følgende spørsmål.

Hva betalte du for lingsstokken?

Hvor fikk du picatinny skinna fra? Pris?

Du burde lese alt sammen, fordi det er allerede besvart ang pris på stokk :mrgreen:

Picatinny skinne kommer fra USOptics, men de har nå sluttet å sende ut fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet forskjell i vekt på 202 og 200str låsekasse?

Kan hende jeg kan spare litt penger med å kjøpe 200str kasse med løp istedenfor å handle en 202 jaktmatch for så å bytte ut skjefte. Bør/må nemlig ha litt brattere pistolgrep enn det er på jaktmatch'n grunnet skade i håndledd.

202 Jaktmatch koster vel 17-18000 + 5-6000 for en tyristubben stokk så en burde vel kunne spare en del eller?

 

Edit:

Ser jeg måtte endre litt her, er jo egentlig ikke i nærheten av det Poacher gjør, det som jeg har tenkt på. :D

Link to comment
Share on other sites

:oops::cry:

Hva betalte du for lingsstokken?

Du burde lese alt sammen, fordi det er allerede besvart ang pris på stokk :mrgreen:

 

Ja, nå har jeg lest hele tråden og i tillegg lett en runde til etter prisen på lings SSG3000 og ikke funnet annet enn at høyreutgaven koster 6750,-. Fortsatt en intresang tråd.

Er det noen som vet? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jørn på Practac er importør for US Optics, kan hende han kan få tak i den skinna

 

Dessverre ikke helt riktig. Vi har forhandlerstatus, men til tross for at dette er S&B PMII kompatibel optikk så har ikke salget vært stort nok ennå til at vi har "distributor" status :-(.

Derimot er vi vel de eneste som tar inn USO optikk og deler.

 

hilsen Jørn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Men vet du når de kommer med 223 pipe?

Det vet jeg ikke noe om dessverre.

 

 

Skal du bruke Sauer, Heym eller S&L pipe i denne riggen? Tror ikke det er nevnt..?

Hvilken doktor skal du benytte?

Joda, det er nevnt :wink: Det er Sauer pipe, men det har skjedd en endring i forhold til min opprinnelige plan, som nevnt i tråden. Hva dette er kommer jeg tilbake til når det er ferdig. Vil ikke si noe mer om det nå :mrgreen:

Han som har fått jobben er Viken's Børsemakerverksted

 

 

Hva mener du med ”blokket” magasin?

Kort fortalt, blir magasinet splittet og utvidet akkurat tilstrekkelig for å ta imot 6,5-284 patron. Samt litt annet som må gjøres.

Det blir dog bare plass til 4 patroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er det en endring i prosjektet... Tidligere har jeg skrevet at pipen som ble valgt er/var 67/19 (67cm lang og 19mm ved munning) Denne pipa er solgt, og ny er skaffet.

Det skal innrømmes at dette ble gjort når jeg leverte alt til "doktoren". Har bare "glemt" å oppdatere denne tråden. Hvorfor jeg valgte å bytte pipe kommer jeg tilbake til.

Jeg har en plan med dette :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har skutt et par tre 5 skudds-grupper nå, og driver å polerer opp pipa. Har brukt en vilkårlig ladning bare, og samlingene ligger i snitt på ca. 10mm allerede. Så dette har potensiale synes jeg. :wink:

 

Pipa mi har svak kón, og en munningsdiameter på 21mm, og er ca 67cm lang.

COL: mellom 78 - 79mm med de fleste matchkuler.

 

Er ikke ment å stjele prosjekt-tråden din, Poacher-gutt, men jeg gidder ikke å starte en tråd som er nesten maken.

Håper du kan tilgi meg når du får litt tid på deg..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa... Si det Mauser68

 

Har faktisk tenkt over dette selv, om hva jeg ønsker, forventer, drømmer om....

 

25mm = Missfornøyd

20mm = Greit nok

15mm = Da har jeg nådd målet mitt, og jeg vil være fornøyd.

Alt under dette er bare bonus.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa... Si det Mauser68

 

Har faktisk tenkt over dette selv, om hva jeg ønsker, forventer, drømmer om....

 

25mm = Missfornøyd

20mm = Greit nok

15mm = Da har jeg nådd målet mitt, og jeg vil være fornøyd.

Alt under dette er bare bonus.

 

For å være helt ærlig:

 

Slik du beskriver prosjektet, blir jeg overrasket om ikke du kommer godt innunder kategorien bonus. Hvis ikke ville jeg blitt skuffet - faktisk svært skuffet. Da kunne du like godt pælma en kikkert på toppen av en umodda STR i 6,5x55. Begge de to STRene her i huset er gode for hhv. 12 mm og 13,5 mm 5x5 skudd, 100 meter. 12 mm rifla åpnet seg 1 mm etter 5600 skudd.

 

Tipper du blir godt fornøyd jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Etter litt testing i dag, av relativt maken oppsett til rifla di, Poacher, så kan jeg si så mye som at jeg også er ganske sikker på at du smiler fra øre til øre etter å ha testet denne.

Sett ut fra dine forhåpninger.... :mrgreen::wink:

 

Og det var med en vilkårlig ladning, mest for å få formet hylsene mine som er nye. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fikk tak i et såkalt "utskutt" S&L løp fra gubben til dama som vant LS i øvrebygd. Husker ikke navnet i farta. :oops:

Vel, jeg har skutt 3 5-skuddsrunder. 10,1mm, 10,6mm og en sleiv på 14,5mm.

 

Vil bare fram til at dette er saker som vanligvis går bra.

 

Forrige utskutte løpet jeg fikk tak i holdt 15-18mm. Har nå skutt over 4000 skudd med denne. Samlingene har åpnet seg til opp under 30mm. Det er ikke værre enn at den greide 150p på FM-Jaktfelt i 2008.

S&L løpet overtar denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...