Jump to content

Ettersøk fordeling kostnad


ragnarn

Recommended Posts

Til dere som leier ettersøkshund på storviltjakt.

 

Deler dere på kostnader for ettersøk eller bærer den som skadeskyter kostnaden / største del av kostnaden?

 

Et er det at man kan være uheldig å skadeskyte, da mener jeg laget deler kostnaden.

Men hvis det skadeskytes som følge av dårlig vurdering av skuddplass og skuddhold mener jeg skytter / skyttere skal ha minst en vesentlig del av kostnaden

 

Takker for innspill

Link to comment
Share on other sites

Vi betaler inn en sum som går i en pot som fordeles ut til ettersøk.

Redd for at en skjev fordeling gjør at folk ikke melder ifra om de tror de har skutt. Å tilkalle ettersøkshund bør ikke koste noe der og da for han som står i det og har skutt ett dårlig skudd.

Om samme skytter gjentatte ganger skadeskyter kan man vurdere noe, men har mer tro på å invitere skyttern på skytebanen enn å kreve at han betaler ekstra for ettersøk.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Samme her, vi fordeler denne kostnaden i laget jevnt. 

Ser det kun som en kilde til bråk og krangel hvis man skal begynne å fordele skyld på den som skyter uten noen form for bevis.

Ikke pokker om en person beskriver situasjonen som noe annet enn ideell hvis han kan risikere å ta hele støyten selv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Ragnar.o skrev:

Men hvis det skadeskytes som følge av dårlig vurdering av skuddplass og skuddhold mener jeg skytter / skyttere skal ha minst en vesentlig del av kostnaden

 

 

Er det noen annen måte å skadeskyte på?

 

k

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...