Jump to content

Opticsplanet og jetcarrier


arnegun

Recommended Posts

Poenget er heller om det er restriksjoner på salg fra USA til utlandet. Hvis det ikke er noen restriksjoner på eksport og er lovlig i Norge, bør det ikke være noe problem.

 

Men hvis du mener: "Jeg ønsker å kjøpe noen varer hos Opticsplanet som er helt lovlige i Norge, men OP vil ikke sende dem til meg direkte grunnet eksportrestriksjoner. Kan jeg da få dem sendt via JC for å unngå eksportreglene?"

Så er svaret nei, ikke lov. Og heller ikke varer JC vil ha uten videre.

Link to comment
Share on other sites

Opticsplanet er dessuten litt ekstra nervøse og "finner på" egne eksportrestriksjoner på varer som ikke har restriksjoner om de er usikre eller av andre grunner ikke har lyst til å sende noe ut av landet. Endte opp med en laaang runddans med dem for å prøve å kjøpe deler, og hver gang jeg valgte et nytt produkt (som jeg selvsagt hadde sørget for ikke var ITAR-merket), så fant de på at "nei, sårriass, du får ikke kjøpe den heller. Velg noe annet." 

 

Til slutt ga jeg opp. Fant heldigvis de samme produktene i Norge litt senere ved en tlfeldighet til nesten samme pris.

Link to comment
Share on other sites

Klar over at det i beste fall er i gråsonen. Ser ikke noe moralsk galt i det når det er snakk om et sikte og en rail. Spørsmålet mitt var om noen har erfaring med det og om det går knirkefritt. Og da med jetcarrier som mellomledd.

 

Edited by arnegun
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Blåser litt liv i denne tråden igjen, noen som har prøvd seg på stokker fra Opticsplanet?

 

https://www.opticsplanet.com/boyds-hardwood-gunstocks-at-one-thumbhole-browning-x-bolt-short-action-factory-b.html?_iv_code=2QQ-RSC-NO1348X-17A624D85112

 

Jeg har liksom null peiling..men har lyst på en slik stokk. Er det ulovlig? Kommer den til å komme frem? Hva vil det totalt koste meg osv. osv.

 

Takker for all hjelp jeg kan få! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...