Jump to content

Ny bukse og regnbukse...eller?


Bartemannen

Recommended Posts

Har en Härkila bukse som er helt fantastisk og lydløs, men ikke regntett.
Har ei Helly Hansen regnbukse i PU som er regntett, men ikke lydløs.

 

Nå holder begge disse på å ta kvelden omtrent samtidig, så jeg må til innkjøp av nytt.

 

Før jeg går ut å kjøper ny utgave av begge to jeg har, så vil jeg bare sjekke innom her først.
Det er vel en utopi å tro at det finnes ei bukse som kombinerer begge disse egenskaper: lydløs og regntett?

 

Dette er bukse kombo som brukes til smyjakt. Lysløs gis høyest prioritet foran regntett. Får heller tåle å bli litt våt enn å skremme dyra.

 

Tenker ikke Gore-Tex, Dermizax eller tilsvarende. Uansett hva produsenten sier så er de ikke lydløse :-) Jeg har disse og bruker de til postjakt, villreinjakt etc.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva buksa er så er ikke jeg helt lydløs når jeg beveger meg i terrenget. Det er småkvister på bakken, undervegetasjon som gnisser mot støvlene, fuktig mose som kan gi svupp-lyder etc.

Min erfaring med PU er vanntett så lenge det varer (slitestyrken er middels). Bruker Finnskogen ut på høsten (nesten lydløs) og forsvarets bomullsuniform tidlig i sesongen (ikke tett i det hele tatt!).  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...