Jump to content

Kamrer litt tungt - farlig?


fleskebacon

Recommended Posts

Det er for lenge siden jeg har ladet riflepatroner, og dermed hadde jeg justert sizedien på samme måte som den for pistol, som da var ca. 1/4 runde for lite.

 

Resultatet er at noen av patronene kamrer litt tungt, trolig fordi de ikke har gått helt inn i sizedien. Jeg trenger ikke å bruke hammer eller jekk for å få ned hevarmen, bare kjenner at det er litt motstand på enkelte av dem. Patronene sitter heller ikke fast hvis jeg kamrer en og drar den ut igjen uten å skyte den, de kommer lett ut igjen. Og det er heller ikke snakk om noen atomladninger, tilnærma startladninger fra offisielle tabeller. Og lengden på hylsene er ok.

 

Har ikke turt å skyte dem ettersom jeg brått ble litt usikker på dette, men er det bare tut og kjør så lenge de kamrer?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Vaquero said:

Sjekk maks hylselengde og friflukt på kula. Er dette innenfor gjør som Chiefen. v-2 skriver. 

 

Ja maks hylselengde er innafor, og kula har friflukt. Hylsene er skutt i et annet våpen, så det er nok rett og slett at de er litt for tykke nederst som følge av at de ikke har vært langt nok inni sizedien.

 

Da kjører jeg på.

Link to comment
Share on other sites

På 3.10.2019 den 20.28, fleskebacon skrev:

 

Ja maks hylselengde er innafor, og kula har friflukt. Hylsene er skutt i et annet våpen, så det er nok rett og slett at de er litt for tykke nederst som følge av at de ikke har vært langt nok inni sizedien.

 

Da kjører jeg på.

Om hylstret er for tykt ved bunden. Så sætter hylstret sig sindsygt fast. Og er næsten håpløs at dra ud igen.
Det han oplever, er absolut 0 lukkeafstand, baseret på skuldrene stopper i kammeret.
Det er perfekt for helt optimal præcision

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...