Jump to content

Revolver .22LR


Vaquero

Recommended Posts

  • 1 month later...
On 4/24/2020 at 10:35 PM, Bäke said:

Jeg skrev lenger opp i tråden at avtrkket på min S&W modell 17 lugget. Siden dengang har den vært en tur til børsemaketen og blitt fikset.  Nå er den en fryd å skyte med.

Hva var problemet? Har en 17-4 selv og ser kansje ut som om tønna er litt feil maskinert så den er litt lengre på en side så den lugger når det blir litt dritt på forsiden av tønna. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Et uvanlig syn på banen i disse tider, jeg måtte bare ta et bilde av min Colt Trooper i .22LR og en annens Colt Diamondback i .22LR. Ikke vanskelig å se at dette er Colt fra 70 - 80-tallet. Diamondback har en mindre og lettere ramme enn Trooper, egentlig var det den jeg ville ha for over 40 år siden. Diamondback er lettere med mindre ramme og mer egnet til kaliberet. Nå fikk jeg lyst til å skyte VM-fin.... Som jeg tidligere har nevnt så er Colt Trooper egentlig en tjenesterevolver i kaliber .357 Magnum, men Colt har laget noen svært få i .22LR. Egentlig et samlerobjekt. 

Colt .22LR.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
all trades, master of none skrev (9 timer siden):

Jeg har en firetommers colt diamondback i 22lr.

Jeg har mye klikk, bytte av ammo og grundig puss hjelper lite.
 

Noen anbefalinger på hva som kan bidra til å utbedre feil?

 

Hva kan jeg forvente å få for den dersom jeg legger den ut for salg (selvfølgelig åpen på at det er mye klikk).

En ny tennål hos en børsemaker er en mulig løsning. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sorvoll skrev (9 timer siden):

En ny tennål hos en børsemaker er en mulig løsning. 

Har fast tennnål på hanen, sikkert mulig å bytte den…

Vaquero skrev (8 timer siden):

Sikker ikke dumt, en kan også se om det er for mye skitt/avleiringer som begrenser tennålens bevegelser? Er anslaget mot randtenningen svak?

Har hatt grundig puss, også på hullet til tennålen/hanen og området rundt, samt bak «utkasteren/ejektoren» på tønna for å hindre «fjæring» i patronene ved anslag.

Det ser ut som det er greit anslag, normalt går 4 til 5 av 6 av på første anslag…

 

Noen som har en ide om hva våpenet kan være verdt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...