Jump to content

Beretta 486 sideligger remfester


BigT

Recommended Posts

Lurer litt på dette med remfester på sideligger. Fulgte med et sett med min Beretta 486 Paralello. Den ene er åpenbart til å skru inn i kolba/stokken, men den andre har to ørsmå skruer og en slags base. Er det meningen å skru den fast mellom løpene? Noen som

kan guide meg?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Etter høstens jakt, så er jeg overbevist om at jeg skal ha reim. Om noen har forslag til reimer som ikke trenger fester, tar jeg gjerne imot! Hvis ikke, så får børsemakeren jobben. 
 

Noen fotograf er jeg ikke, og det var knapt med bilder. Legger ved et litt shabby et fra ankomsten. 

9A509523-F3D5-46C8-91FE-17CE5420E600.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@1937M98 Jeg har brukt en helt lik reim til min Beretta Silver Hawk de siste 15 årene. Snubla over den på XXL Forus av alle plasser. Den er genial og den kler egentlig en sideligger med engelsk skjefte godt. Reima mi bukka under i høst etter et hardt liv med variabelt vedlikehold i våte rugdeskoger. 'Innfestingen' på pipene gikk opp i både søm og liming. Jeg fikk en skomaker til å reparere den men han slet med å finne tynt nok lær til stussen som går over pipene så nå er den vanskelig å få på. Var nå verdt forsøket og 300 spenn. Spørs om ikke jeg også må legge inn en bestilling her...

Link to comment
Share on other sites

Har kun gode erfaringer, men at noe sånn hadde vært i hyllene til XXL Forus av alle steder det overrasker.

Kan faktisk være der jeg så den reim patenten første gang, siden det er nærmeste sjappe for meg

Leita som ein tulling for å finne den igjenn når jeg trang den😂

 

Link to comment
Share on other sites

@Berettagrouse Pistolgrep er egentlig å banne i kjerka. Men heldigvis er muligheten for estetisk kompensasjon tilstede i ditt tilfelle. Skaff deg pointer, ikke setter. Jeg har begge deler. Pointer i stand er en skulptur, et naturens kunstverk. Med gordonfetteren er jeg aldri helt sikker på om den står for fugl eller bare stopper opp fordi den er er litt trist 😉

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilhenger av at folk skal velge selv, både skjefte, pipeform og hunderase. Har selv sideligger med engelsk skjefte og irsk setter. Hadde garantert levd i beste velgående med pointer og over-under også. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...