Jump to content

Nødfiksing av riflekolbe


jaktnerd

Recommended Posts

Han gikk en tur på stien

Og følte skogens ro

Så sklei han i ei steinur 

Og stokken brakk i to 

 

Fikk du inn én eller to skruer i kryss? Hvis jeg var deg ville jeg også forsøkt å sette på tvinger for å presse limfugen ihop. Ikke farlig om du må ut med låskassen, du må uansett prøveskyte for å være sikker på at ikke kikkerten er gåen. 

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Ola.et skrev:

Ai... Hvordan skjedde dette? 

Var til fjells på elgjakt. På hjemturen hadde jeg pakka litt dårlig firehjulingen. Kolben stakk litt utenfor ramma og har nok sneia en bjørk. Da jeg skulle pusse rifla etter et par dager hjemme fikk æ en overraskelse :-) Er nu på leit etter ny kolbe til min Tikka M55

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, boble skrev:

Han gikk en tur på stien

Og følte skogens ro

Så sklei han i ei steinur 

Og stokken brakk i to 

 

Fikk du inn én eller to skruer i kryss? Hvis jeg var deg ville jeg også forsøkt å sette på tvinger for å presse limfugen ihop. Ikke farlig om du må ut med låskassen, du må uansett prøveskyte for å være sikker på at ikke kikkerten er gåen. 

Tenkte på at det kunne nok vært lurt å sette to skruer, men gjorde ikke det. Ble bare en. Siden æ ikke tok vekk låskassen ble æ ikke å bruke limtvinge. Men syns terrassekruen dro godt til da jeg skrudde den inn. Brukte godt med trelim for utendørsbruk. Blir å prøveskyte snarest. Skal på jakt igjen til uka :-)

Edited by jaktnerd
skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Mas-36 skrev:

Ai, den var skjip. Håper det holder ut jakta til du får en bedre fiks på det :D 

Æ får pakke rifla godt inn under frakt til jaktfeltet, så da holder det nok. For noen år siden (20) limte æ kolben til salonggeværet med trelim uten skrue og den henger fortsatt på :-) 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, silent hunter skrev:

Er dette en ny versjon av takedown rifle? Jeg skjønner hvordan man demontere den, men hvordan setter man den sammen igjen? 

 

(Beklager, men jeg klarte ikke å la være 😂😂

Mulig æ lager meg en sammenleggbar rifle. Skrur inn en dørhengsel ved bruddet :-)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...