Jump to content

Grei pris på S&W 586-3 ?


seawolf

Recommended Posts

På grunn av synsproblemer ser det ut som min tid som pistolskytter nærmer seg slutten.
Den som brukes desidert minst er en 6" 586-3 og som blir førstemann ut av skapet på litt sikt.
Har kikket på finn.no, men prisene varierer en god del.
Revolveren er lite brukt, helt original uten modifikasjoner av noe slag, Sickinger hylster, pluss Bianchi Gripper grep i tillegg til det originale.
Lee dier i 38 Special, pluss en god del tomhylser
Men hva i all verden skal jeg forlange for den?

Link to comment
Share on other sites

Hei, trist å høre, håper du har sjekket muligheter for korreksjon før du gir opp hobbyen!

Men til det du spør om.. 5-7000kr er vel oppnåelig for selve revolveren litt avhengig av stand og finish, ekstra utstyr i selve handelen betaler seg vel dårligere enn om du selger det seperat senere er iallefall min erfaring.  Men prisen er det kjøper er villig til å betale... En annonse på finn koster ikke noe, og da ser du om du har lagt deg for høyt. (evnt for lavt om tlf kimer kl 3 på natta) 😉

 

Lykke til! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7000.- høres riktig ut.

 

Det er mange "gamle" som er i samme synsbåt som deg.

Merkelig at det ikke er en bane/feltklasse i NSF for håndvåpen med optikk/rødpunktsikte. Det hadde gledet mange.

 

Idag er det vel bare DSSN Open og i metallsiluett man kan skyte med optikk.

 

Setter du optikk på revolveren og tester  MS på 100 og 200m kan du få en positiv overraskelse.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Det kunne sikkert vært artig det @Torf, problemet er at det innafor fornuftig avstand, kun skytes DSSN utendørs.
For å nå et feltstevne må det beregnes en hel dag, og når jeg gamle gubben kun skyter for moro skyld, blir det for langt.

Det er en tid for alt som det står i den Store Boken, og en får bare erkjenne sine begrensninger ;)

Men da har jeg i hvert fall en indikasjon på pris, og slik jeg skjønner det er det like greit å selge "løsøre" separat?

 

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, seawolf skrev:

"...På grunn av synsproblemer ser det ut som min tid som pistolskytter nærmer seg slutten..."

Nei, så slettes ikke! Pistolskyting er noe av det morsomste som finnes, så du skal skyte så lenge du står på beina! Hører du!

 

Skaff deg et rødt, fiberoptisk forsikte, og alt blir så mye bedre. Har sjøl en feltrevolver under oppbygging, og rød fiberoptikk gjør susen. Gjelder for alle gubber i alle aldre! Så lenge vi står oppreiste med høy sikkerhet: Lading og ild!  

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...