Jump to content

Når §85 går i vranga


bjoerkeng

Recommended Posts

Da er tiden kommet da jeg kunne trengt tips of triks, og eventuelle erfaringer fra kammerfolk igjen.

 

Har til nå, lånt ut finpistolen min til en godt bekjent i klubben som jeg (har) kjent som edruelig og politlig, da hans egen finpistol ble for tung å bruke. Skrev utlånserklering og det var det. Da jeg spurte om den tilbake rett før helga, fikk jeg da høre fra han selv, at det hadde vært en uønsket episode i hans leilighet mellom 2 personer (ikke han selv). der en riktig slosskamp tok sted. Onkel kom og forsynte seg med innholdet av våpenskapet, min finpistol inkludert, av rutine. som jeg ble fortalt.

 

Dette har skjedd for et par uker siden uten min viten, da han sikkert har vært redd for min reaksjon. tok det med et sjokk først på fredag, så knusende ro, før jeg nå utover helga har reflektert og tenkt at jeg heller selv burde gjøre noe.

 

Tips eller erfaringer? Er nok lite poeng å ringe våpenkontoret i denne situasjonen som jeg tenker det

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ringt. Jeg syns også det er litt rart de ikke har kontaktet deg siden du står som eier av våpenet? Men de har kanskje ikke sjekket om han kompisen eier det selv eller ikke enda?

 

Uansett. Ring de og hør. Det er jo ikke hans våpen så bør jo være mulig å få det tilbake ganske fort? Lykke til, og fortell hvordan det gikk :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det står skrevet, en eller annen plass. Husker ikke hvor, men, mener det var et rundskriv fra POD(?) der det står noe àla "at om man inndrar et våpen som har en annen eier enn den som ble utsatt for beslaget, så skal våpenet som regel leveres tilbake til eier så raskt som mulig"...

Så du trenger nok ikke å frykte "represalier" fra politiet fordi du har lånt ut et våpen til en som iettertid har gjordt noe dumt. /som har innviteret "to slosskjemper" inn i sin bopel.

Edited by rhb
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vil tro de var å hentet tingene på vanlig oppdrag, deretter har de blitt liggende på bevisrommet, og saksmappen har blitt liggende i den stadig større voksende haugen.

 

Skulle man ventet til de kom langt nok ned i bunken hadde nok utlånstiden, høytid og muligens skuddår passert før de hadde funnet ut at denne finpistolen faktisk tilhører noen annen.

 

Så lenge trådstarter har gjort ting på vanlig måte med utlånserklæring og sjekk, ville jeg fryktet lite og tatt telefonen til onkel Blå for å forklare "ståa"

 

Faren er at de ikke gidder/kan noe rett inn og fikse dette, men må ta alt i saken "når det er dens tur" bunken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar, ringte i forrige uke. Konsulenten hørtes befuddlet ut, men var nokså vennlig, og skulle ringe tilbake. En uke senere og jeg sitter enda uten svar. 

 

Utlånserkleringa hadde jeg selvfølgelig ikke tatt noe kopi av, og den har vedkommende rota bort. Innser nå at jeg ihvertfall kunne tatt et kjapt bilde av den men, etterpåklokskap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...