Jump to content

Utlånserklæring i påvente av våpensøknad


erikraude

Recommended Posts

Vet du idet heletatt om han har søkt /skal søke ...?   Ren risikosport å gi etter for slike krav. Kanskje ender du opp med å ha utlånt et våpen til en person som enten ikke har søkt om eller ikke får våpenløyve...   ( Blir sikkert ikke særlig "morsomt" å måtte oppsøke politiet for å få hjelp til å "innkreve våpenet" igjen, om slikt skulle være tilfellet.)

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Tenker om han betaler hele kjøpesummen, og har våpen fra før så går det sikkert greit. I verste fall har du mistet et våpen mot betaling du skulle selge uansett ;) Du har ditt på det rene om han har lov til å eie våpen. Politiet hjelper deg med å få det tilbake om mulig. Får du igjen en haug er det jo bare å levere det inn til politiet igjen. Pengene for det har du jo fått.

 

Har ikke kjøper våpen fra før så niks.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både kjøpt og solgt på denne måten. Selvfølgelig er det et element av risiko, i begge tilfellene, men ser en an folk og gjør ting ryddig med utlånserklæring og sjekk av legitimasjon og våpenkort, så mener jeg det er begrenset hvor risikofylt det er. Men, jeg ville aldr gjort dette overfor folk jeg ikke har truffet ansikt til ansikt. Innimellom må en rett og slett gjøre ting litt praktisk. Mulig jeg ville ha vegret meg mer på enkelte typer våpen.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Rausheim skrev:

"kan gå på døra og riste fyren"-avstand om noe skulle gå galt.

 

 Det er min første tanke også, men så er jo sannheten at hvis du rister noen i dette landet, så risikerer du at resten av skapet ryker. Uavhengig av hvor "bad guy" fyren måtte være....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...