Jump to content

Luger P08. 1937. Bygges om til konkurransepistol.


Odinthegod

Recommended Posts

Jeg har en Luger fra 1937 som går heeeeelt nydelig. 

Det er byttet til ett litt tyngre og lengre løp. 

Avtrekket er polert og helt nydelig. 

Eneste minus er at den er for lett på a trekken. Jeg skal bare bytte fjæra bak Avtrekket, så tror jeg det løser seg. 

Men jeg skulle gjort noe med grepet. 

Tenker å kjøpe plastgrep, pusse det ned og lime på skateboard tape. 

 

Noen andre som har bygget om sin Luger? 

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Olesøn skrev:

Vel, du er uansett i ferd med å få høre det fra de som mener at slik er styggedom. De det gjelder får herved beskjed om å oppføre seg pent. 

 

Har du bilder? 🙂

Mja. 
Jeg har en i original tilstand med like serienummer. Når jeg skaffet meg denne jeg skal bygge om, var den allerede delvis ombygget. Ingen like serienummer. 
Har kjøpt ny-produserte magasiner som mater fantastisk i forhold til de gamle som bare mater riktig når de selv føler for det ;-)
Har ikke fått satt på griptape. Men jeg har kjøpt nye grep som du ser på bildet. De skal files slik at grip-tape fester seg godt. Talon Grips i USA skal lage spesiallaget tape som passer profilen på pistolen mot at jeg så klart sender dem bilder ;-) (Talon.com)20190911_092605.thumb.jpg.935502e52786342044bf69b8dace1e14.jpg20190911_092618.jpg.7817be8396eb24ee6d7b007edb127c3a.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Det er verd å minne om de sveitsiske lugernes presisjon i 30luger.

Nå husker jeg ikke akkurat detaljene men det er noe i nærheten av at de skulle sette hele magasinet innenfor 60mm på 70m med militærammo. Gjorde de ikke det ble de sendt tilbake til "produksjonslinja" igjen. Når P210 overtok for Luger, som ny militærpistol i Sveits, var det generell misnøye med presisjonen..

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...