Jump to content

Remington 700 fra 80 tallet!


Mas-36

Recommended Posts

Så gøy!

Jeg byttet til meg en eldre, godt brukt R700 i .30-06 i fjor. Den fikk noen hundre skudd i orginalutgave, mens jeg grublet på hva jeg ville gjøre med den.

Den har vært hos børsemaker en stund nå, jeg går og gleder meg til den blir ferdig..... en av de nærmeste dagene, tenker jeg. 

 

Jeg kan komme tilbake til detaljer og bilder når «ørnen har landet». Essensen er muffesystem, 3 piper, GRS Berserk. Og alt er lappet/rettet/beddet/tunet livskiten av. Jeg fikk også tak i et ekstra sluttstykke på Finn, som jeg ikke har bestemt meg hva jeg skal gjøre med ennå.

 

Lykke til med ditt prosjekt!

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@spindrift kom med inspirasjonsbilder fra din ;)

 

Mine planer er enn så lenge.

 

1. Friske opp den mishandlede originalstokken.

2. Bytte ut kikkertsikte og kassere den gamle demperen. Det blir nok ikke en dyr kikkert i første omgang, men bytte til noe nyere jeg har liggende.

3. I løpet av neste år skal den sendes inn til ceracoting og ny stokk. Greier ikke helt å velge mellom KKC eller Oryx(som også gir meg løst magasin som jeg ellers må ordne utenom), men det har jeg tid på meg til å tenke litt mer på.

4. Når den først er inne til litt oppgradering lurer jeg litt på om den skal få flere piper i løpsbyttesystem. Pluss retting og alt det dere der for bedre presisjon.

5. På sikt et dyrere og bedre sikte.

6 Hvem vet? ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var Remyen i hus. Hadde jo sagt til meg selv at jeg skulle pusse opp originalstokken som er mishandlet på mange måter, men jeg bor jo bare noen minutter unna J&F Gjøvik. Så tok turen innom og høre om de hadde noe stokker liggende etter ombygginger til KKC/GRS eller Boyds. De hadde ikke noe med hos J&F Arendal hadde børsemakeren en Varmint/VTR stokk noen hadde camolakkert liggende. Pris noen få hundrelapper så den ble min. Kikkerten en gammel 3-9x50 Leupold ble byttet og samtidig fikk den en lavere montasje da kikkerten som sitter på nå er en 4-12x40. En Vortex av billig modell. 

 

Slenger med et før og etter bilde ;) 002.JPG.d06a5317104ef3d752b81e135720fa7a.JPG003.JPG.fe97646ce7fd02499bc298734b95594f.JPG

 

Gleder meg til test skyting og litt lading til denne. Om pipa skulle være helt ferdig, har jeg en plan som Egon Olsen sier ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den originalstokken ligner på den som ble levert på modellen 700 Classic.
Remington hadde denne modellen med begrenset antall kaliber fra 1981 til og med 2005 og den var litt mere påkostet med tanke på finish enn standardmodellene.
I tilfellet er den merket med Classic på venstre side på pipa.
Hvilket kaliber har rifla di?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...