Jump to content

Bytte chassis på Ruger 10/22


knutt

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg sendte inn søknad til politiet om en Ruger 10/22 for en uke siden. Siden jeg driver med dynamisk tenkte jeg å bygge en ruger til "AR liknende" rifle som kan brukes i minirifle og moro. 

Selve søknaden satt jeg på jakt og trening. Er jo lov å konkurrere med jaktvåpen. Gjorde det for da slapp jeg å finne frem så mye papirer og har mye plass i jaktgarderoben. 

 

Spørsmålet er at jeg tenker å kjøpe nytt chassis(Crazy Ivan chassis) til rugeren som man kan da montere på AR deler. Disse delene er butstock, handguard og pistolgrep. 

 

Burde jeg da heller si ifra og endre søknaden, spørre om jeg kan endre utseene på Rugeren eller går det fint siden det ikke er reg.pliktige deler?

 

Sånn vil den se ut med de delene jeg har tenkt å kjøpe, inkl chassis.

 

 

Screen Shot 2019-08-27 at 19.07.49.png

Edited by knutt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • 5 weeks later...

Jeg jakter selv med 10/22 og har vurdert dette flere ganger, men har endt opp med flere uoriginale stokker, men ikke AR kompatibelt chassis. Grunnen er først og fremst at jeg relativt ofte støter på andre naturbrukere, og fordelen av å bruke en AR lookalike er i realiteten liten for meg, mens ulempene av diskusjoner i felt, påstander om ulovligheter og "tilbudene" om politi/jaktoppsyn er langt større. Det går sikkert ann å mene at jeg er feig, men jeg har kamuflert børsa med tommelhullstokk. Det gjør faktisk underverker. Bør kanskje nevne at jeg jakter sjøfugl på det sentrale østlandet, så andre folk i terrenget er det støtt og stadig. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...