Jump to content

Problem med utkaster/dual ejector


kn4ll

Recommended Posts

Jeg har hatt noe problemer med utkasteren på min Mauser M18, og nå er den så treg at hylsen av og til må tas ut for hånd fordi den ikke blir kastet ut. Det blir nok en garantisak siden den er såpass ny, men jeg har prøvd å finne utav dette litt selv. Den ene av de to ejecktor stykkene kjennes noe slarkete ut, og jeg tror kanskje det er fjøren til den som er dårlig. Så vidt jeg har forstått er Mauser M18 ganske lik Sauer 100, og sluttstykket er nesten identisk. Det finnes ingen videoer på youtube om å ordne dette, men på Sauer 100 fant jeg noen interessante.

 

Det er to hull på hver side av sluttstykkehodet ved siden av der ejektorene er, er det bare å gjøre noe her for å løsne de ut? Forsto det slik at det kanskje kun var å stikke en pin inn her, men jeg prøvde og fikk ikke til noe. Siden jeg er redd for å ødelegge saken, og jeg kanskje må sende den inn som garantisak, er det kanskje dumt å klusse det for mye til. Men er det noen som har erfaring med disse dual ejectorene, evt har gjort det samme med Sauer 100? Og er det andre ting jeg bør tenke på bortsett fra disse ejectorene som kan ødelegge for utkasterfunksjonen?

Edited by kn4ll
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...