Jump to content

Sikker dobbeltrifle - Krieghoff


Think!

Recommended Posts

Er aldeles ikke i handelsposisjon, men sett på endel afrika videoer. Å der bæres det våpen på mange spennende måter, både av proffer og kunder. Det er vel bare våpen som kan nedspenes/spennes som vil være "sikker" der nede. Det er selvfølgelig en uting å "peke" på andre med våpen, selv om det er tomt kammer eller nedspent, for det kan være vanskelig for deg og andre å holde styr på om våpenet er "farlig" eller "ufarlig", særlig når det blir litt heit.

 

Vedr dobbeltrifle så fant jeg bare at Krieghoff hadde nedspenner mekanisme.

 

På Riflesiden leveres flere fra fabrikk som har nedspenner, og bl.a Voere har nedspenner til Mauser, andre har vel til Remington.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke kjøpe deg sikker våpenhåndtering,  det sitter i ryggraden..  Når man har knekkvåpen som feks dobbeltrifler, så er det ingenting veien med å gå med den brukket.  Jeg gjør ofte det, jeg har brukt den i Afrika også.

 

Generelt er det svært dårlig våpenhåndtering i enkelt land feks ha ladd våpen i bilen er helt ok... osv... Men det er du som jeger som bestemmer hvordan dette skal gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...