Jump to content

Er hjemmelading til Glock ekstra farefyllt?


Bäke

Recommended Posts

Jeg lader 9mm til min Glock 17. Jeg bruker Frontier 124 grs kuler som ikke er mantlet men de har et belegg av kobber. Jeg putter oppi 4,8 grs N-340.

 

Her en aften virret jeg rundt på Internett  og fant en  video om emnet. Den gjorde meg bekymret.  Der hørte jeg at Glock har ekstra romslig kammer som gir dårlig støtte til hylsa. Dette kan føre til at pistolen går i lufta under visse omstendigheter, blant annet fordi hylsene hurtig svekkes. Det ble konkludert med at hjemmeladere bør kjøpe erstatningsløp med normal kammerstørrelse. Jeg fant noen kommentarer andre steder på nettet som sa det samme.

 

Hva mener man på kammeret? Kakeboksen med 9mm er breddfull. Bør jeg kjøpe nytt løp før jeg skyter videre?

 

https://www.youtube.com/watch?v=iLN5xsZlaaE

 

Edited by Bäke
Link til video var feil. Fant link til videoen
Link to comment
Share on other sites

Det er tidlige .40 S&W-modeller som har hatt problemer med for dypt skjært materampe. Det er trygt å bruke vanlig Glock med normale ladninger. De som skriker høyest om at det smeller er enten folk som skyter helt idiotiske atomladninger, eller de som produserer nye "trygge" piper så du kan erstatte din..

 

Ellers, ta mye på nettet med en klype salt, det er mye dustete greier skrevet av dustete folk, og særlig folk som er litt bombastiske. Litt som dette innlegget og undertegnende. ;)

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Ei tohi varjata skrev:

Det er tidlige .40 S&W-modeller som har hatt problemer med for dypt skjært materampe. Det er trygt å bruke vanlig Glock med normale ladninger. De som skriker høyest om at det smeller er enten folk som skyter helt idiotiske atomladninger, eller de som produserer nye "trygge" piper så du kan erstatte din..

 

Ellers, ta mye på nettet med en klype salt, det er mye dustete greier skrevet av dustete folk, og særlig folk som er litt bombastiske. Litt som dette innlegget og undertegnende. ;)

 

Ole

Takk.

Jeg leste kommentarene under videoen, og det var faktisk noen der som ladet til Glock av hjertens lyst.

Edited by Bäke
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

9mm med N340 har lavere kammertrykk enn alt av fabrikksammo... 

Bare å skyte, det skal ikke være noen farlige momenter her forutsatt du har brukt riktige ladedata. 

Med det sagt ser jeg ikke helt poenget med å lade 9 minor fra økonomisk perspektiv til glocken, men lærer jo litt. 

Link to comment
Share on other sites

På 16.8.2019 den 20.56, aps skrev:


Med det sagt ser jeg ikke helt poenget med å lade 9 minor fra økonomisk perspektiv til glocken, men lærer jo litt. 

 

Du kan jo ha et poeng. Jeg ladet først bare for revolver. Da jeg kjøpte automatpistol hadde jeg lyst til å  prøve å lade for denne også, og skaffet meg et die-sett. Siden har jeg fortsatt. Det har igrunnen fungert greit. Aldri klikk, og aldri mateproblemer. Jeg skjøt en del fabrikkammo i starten, og jeg kan ikke si at jeg merket noen forskjell da jeg gikk over til hjemmeladet. Nå må det sies at jeg har litt trening igjen før jeg kan si at ammoen er et problem.

Det meste av 9mm jeg har ladet, har kostet meg rundt 1,60 kr pr skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...