Jump to content

Duejakta 2019


jegerfranordstrand

Recommended Posts

Jeg bruker skall fra xxl. Legger disse vi en u-form med nebbet mot vinden. Passer på å sitte godt tildekket i jordekanten bak en kamuflasjeduk. Har tidligere brukt både karuseller og "duesvupper", men føler at dette ikke gir så mye mer fugl. Viktigste er vel hvor man sitter...

Link to comment
Share on other sites

Også enig med kallekrakk. Jeg brukte nok litt mer V enn U i formasjonen jeg la de ut, men følte skall mest halve og noen få hele gjorde jobben med å lokke de ned om jeg satt stille nok og godt nok gjemt. Artig jakt, synd den er så vanskelig å få her i området da mange grunneiere jakt selv eller har kompiser de gir det til :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan går duejakta folkens?

Ser mye duer på ny treska jorder rundt i distriktet. Nå har ikke jeg noe jordejakt dessverre. Men benytter mulighetene i skogen hvor duene "bor" når de ikke er på jordene for å spise. Ingen effektiv jakt, men det er da noen muligheter. Fikk ei i går kveld og to på morran i dag.

IMG_0339.JPG

IMG_0341.JPG

Link to comment
Share on other sites

Er vel mulig litt sent med duejakt nå. Var ute på morningen idag. Fikk Ingen men det var bra med duer omkring. De slo seg ned rundt meg men ingen dristet seg ned på hold.

Jeg har prøvd klaseformasjon fire klaser med 5-8 skall og femten meter mellom hver klasse. De var tydeligvis nysgjerrig. Litt frustrerende nå har jeg drivi endel men ikke fått no:(

Bruker den formasjon for å gi duene god landingsplass smalt jorde.

Edited by Sakomann
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...