Jump to content

Kaliber 20 til lerduebanen


TerjeMB

Recommended Posts

Hadde det vært greit å få tak i kaliber 20 trapammo til lerduebanen, ville jeg vel ikke ha gått denne veien. Men nå ser det ut til at jeg bør lade selv. Har sett på Lee Load-All II og syns det virker greit til formålet, men jeg klarer ikke å finne fram i virvaret av produkter på nett for å få dette ihop. En telefon til hjemmelading.no bekreftet bare at dette var komplekst og at jeg måtte være forsiktig med hva jeg kombinerte. Så jeg spør: er det noen som har ladedata og linker til nettbutikker som selger det jeg trenger for å lade selv? Jeg har kun noe jakt-ammo og ingen tomhylser fra før. Dette er kun øvingsskyting før rypejakt, og det er 16-åringen som bruker kaliber 20. Hittil har han måttet leie hagle på skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

Å få tak i leirdue amo cal20 er overkommelig følg med på Xxl og Jaktdepotet da di bruker å kjøre kampanjer og legg dere opp ett lager.

Xxl og jaktdepotet er fri akkurat nå.

Ville heller kjøpt enn å ladet selv, da lading til hagle er en kompleks hobby og lite kostnads sparende.

Her er det amo å få kjøpt med gratis frakt hvis du handler for over 1000.-

https://www.skittjakt.no/clever/163333/clever-mirage-t3-20-70--hash-7-24g-stål-25-pack-20-70-7-clever-lerdueammo

Link to comment
Share on other sites

Övnings stål lönar sig mycket dåligt även till 20 , och det gäller att hålla förbrukningen uppe för handlarna så att dom inte slutar sälja. Jakt ammo däremot lönar sig att ladda själv om man har en någorlunda förbrukning. Dock bör man tycka att det är KUL och inte bara stirra sig blind på ekonomin som kan ta väck glädjen. 

/P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/6/2019 at 5:31 PM, boble said:

Ring Landrø, de har til og med kaliber 16 leirdueskudd på lager. 

De hadde ikke kaliber 20, og ventet det heller ikke inn. Sukk...  Det var altså ikke økonomien som var beste argument for å lade selv...

Jeg følger med på jaktdepotet og skittjakt.no og XXL. Andre tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...