Jump to content

Rednecks


Skjøttarstuggun

Recommended Posts

Rednecks fikk dette navnet fordi de var/er arbeidsfolk som jobber utendørs, tradisjonelt med jordbruk. De ble solbrent i nakken....derav red neck:-).

 

Det var sånn jeg ble forklart begrepet av folk flest i nord-øst statene i USA, som også kunne følge opp med en hel del redneck-vitser. Noen av dem morsomme, men stigmatiserende. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er noen som ikke tåler å gå i "snekkerbukse":

Bilde viser meg på tidlig 80-tallet, den gangen kjøpte jeg min Winchester mod.94 i .30-30 WCF.

Til tross for antrekket gikk det greit å ikke drikke hjemmebrent og passe på sikker bakgrunn.

Egentlig kunne jeg tenke meg en ny bukse av samme slaget som jeg kan slenge rundt i på gården der inne på skauen, bare ingen ser meg...😂

Snekkerbukse.JPG

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, BC.Airn skrev:

Men hvor pokker er Winchester`n…? 🤠

Winchesteren er her, fra samme året. Ganske ny Winchester XTR mod. 94. Nå er det slik at Rednecks er et internasjonalt fenomen. Det ene bilde viser et skilt på en gresk øy hvor jeg var på en biltur. Det er mange gubber på disse øyene som kan se ut som Rednecks 9_9 Nå er vel helst ikke alle stereotypene pøbler...heldigvis.

Redneck a.JPG

Jeg ser at jeg har en jeansjakke (olajakke), spørs om jeg ikke bør ta en rednecks-test hos en psykolog. Da ryker vel våpenkorta?

 

    Dette resultatet kan mulig skyldes litt for mye Ouzo....

Redneck Hellas.JPG

Slike veiskilt finner vi også her hjemme, dårlig reklame for jegere og våpenbrukere. Dette skaper ikke tillit og gjensidig respekt hos det øvrige publikum. 

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...