Jump to content

Eksport til utlandet ifbm ny våpenlovgivning.


Recommended Posts

Jeg er den heldige vinner av et ekstra omfattende våpensalg da elgrifla mi er halvautomatisk! 😊👍🏼

I den anledning tenkte jeg å forsøke å selge den i Sverige, er det noen her som har solgt våpen til utlandet før eller som vet noe om dette emnet?

 

Jeg mener man må søke UD om lisens men er dette omfattenede og/eller dyrt?

 

Kjenner meg veldig alene når det kommer til dette emnet selv om det er 900 av oss i Norge som potensielt må gjennom dette eller levere børsa til hugging.

 

Prøvde å legge ut en salgsannonse på finn senest igår men de formidler ikke salg av halvautomater lenger. 

Setter stor pris på all hjelp.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Spørsmålet er hvilken rifle du har. Ikke alle kommer til å bli forbudt.

Det finnes våpensalgssider i f.eks. Finland, vet ikke om Sverige har så mange.. skal se om jeg finner noen bokmerker, da har du i det minste noe å sammenligne priser på i tilfelle salg :/ 

 

Ole

Takk. 😊

Jeg eier en Molot Vepr Super 308win.

 

Når det kommer til den nye våpenlovgivningen kan jeg ikke så mye om den enda, det eneste jeg har lést er at det har kommet en foreløpig liste fra POD der rifla mi er med, men denne skal visst ha blitt redigert siden den kom. BAR har blandt annet sluppet gjennom nåløyet.

Link to comment
Share on other sites

Wow, dette ar jeg ikke klar over, nærmer seg amerikanske tilstander:

 

«Det er lisensplikt ved utførsel av «sivile» våpen, våpendeler ol.»

 

videre:

 

«Eksportørene må særlig øke sin oppmerksomhet ved eksport av lyddempere, kikkertsikter og skjefter.»

 

 

Betyr dette at det er lisensplikt på alt som kan brukes på / til våpen ved eksport?

Edited by Elgjaeger
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...