Jump to content

Pressure Trace, hvor og hva?


adhoc

Recommended Posts

Har innsett at jeg liker meg godt på de hvite flekkene i kartet, og da er det like greit å skaffe seg værktøy for denslags aktivitet.

Er fullstendig klar over at Pressure Trace ikke må regnes for feilfri, men et værktøy som gir en  grei pekepinn på hvor

på kartet du er.

Og da lurte jeg på et par ting🙂

Først , hvor kjøper man Pressure Trace, er det kun fra produsent eller finnes det europeisk dist.

Second, hva kjøper man , hele bundelpakke eller, hvor godt sitter strain gage osv, alt av erfaringer tas imot med takk.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpes direkte fra produsent. De er veldig behjelpelige på alle måter 

 

Like greit å kjøpe hele pakken samlet med ferdiglagede strekklapper. 

 

Det mest tuklete med denne er egentlig den lille koblingen mellom kabel til PressureTracen og den strekklappen. 

Men med tape rundt kabel og børse sitter den greit.

 

Hadde først en PT1 med RS232-port og adapter til USB, og den kunne være tuklete å få til å kommunisere med PCen. Solgte den til en på Sluttstykke og byttet  til PT1 med USB i 2006 eller deromkring og den fungerer fint fremdeles.

 

Tilkobling mellom boks og PC er helt sikkert ikke et issue lenger uansett.

 

Jeg har brukt den sammen med hylsehodemålinger for å finne maks i akkurat den rifla med de hylsene. Så var jeg sammenlignet trykket som ble målt da for  raskere å lade meg oppover med andre kuler eller krutt.

 

Har således ikke brukt de målte verdiene for annet enn referanse i forhold til. Ikke som absolutte tall.

 

Det har fungert fint i hvertfall 15 år og det er ingen ting som har gått i lufta ennå.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...