Jump to content

Magasinkap. CZ SP-01


omega

Recommended Posts

Jepp, mine magasiner tok 19 etter litt bruk. Vær dog klar over at de kan være vanskelige å sette i mot lukket sleide, jeg pleier å lade 1. med 19 og resten med 18 for å unngå problemer underveis. Uansett er det en god forbedring fra de gamle som tar 15...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

slenger meg på med ett lite ot spørsmål om trådstarter ikke har noe imot det 8)

 

Er nettopp begynt med pistolskyting og skal ha ett våpen etterhvert. Skal brukes på bane, men mest feltskyting, 9mm.

 

Er denne CZ pistolen noe å satse på?? mao, er den god nok for en nybegynner med "moderate" ambisjoner. Vil ikke havne sist, men satser ikke på førsteplass i starten heller :wink: Er den såpass mye bedre enn en standard CZ75 som jeg kan skaffe brukt for 3-4000,-?? Er lengde, vekt mm slik at den er godkjent i alle grener??

 

Hører flere i klubben snakker om Sigsauer, tanfoglio mm, men som en svoren riflemann med en habil riflegarderobe, passer det meg ikke helt å bruke 20.000,- på en pistol iom at denne skytingen kommer i andre rekke.

 

Skal også kjøpe en grei 22, tenkt på en GSP da jeg ser verdien av å ha ett bra banevåpen. Dette må jeg vel kunne skaffe brukt for en forholdsvis grei pris??

Link to comment
Share on other sites

SP-01 Shadow skal vel ha et mye bedre avtrekk enn standard utgaven tror jeg. Har mye å si i Production Division der det ikke er tillatt å modifisere avtrekket men i felt er det vel lov å klippe og lime som man ønsker... Og til felt er jo ikke større magasin særlig aktuelt uansett tenker jeg, tror 15 plugger er nok...

Link to comment
Share on other sites

Fanker'n nå har jeg neeesten kjøpt meg ny pistol. Men kan noen med mer kunnskap enn meg om så korte våpen fortelle meg litt om forskjellen mellom Tanfoglio og Cz, for prismessig er de jo i samme gate.

I neste uke blir der handlet ett eller annet..

Production er klassen, forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Intressant ! Så hvordan forholder tactical utgaven seg i forhold til de to andre, hvis man ser bort fra kniven ? :lol:

 

Tactical-utgaven har vel nedspenner i steden for sikringsfløy. Fint hvis du synes det er nifst å spenne ned manuelt. Om det har noen betydning, positivt eller negativt, for avtrekket ut av eska vet jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

8)

Jeg har jo kommet i skade for å ha både en "Vanlig" SP-01 og en "tactical" SP-01 (riktignok uten den über taktiske combat bajonett/lykt whatever dingsen) Den vanlige er "shadowifisert" innenfor det som er lovlig i production divisjonen, dvs at hanen er byttet ut med "combat" variant og at tennstempel sikkringen er pælmet ut. Avtrekket er fortsatt litt langt, men slettes ikke ille for production.

 

Tacticalen er det vanskeliger å gjøre så my mer med, men med min "redneck-action jobb" (dvs, fylle mekanismen med tannkrem og litt olje og klikke noe skrekkelig my med den...) er den ikke så ille den heller, selv om nok ike er like bra som en shadow. Fordelen med "tactical" er nedspenneren, som gjør at du kan starte med jernet i halvspenn, i stedetfor helt nedspent, og det gir en teoretisk fordel for første skuddet.

 

19 pjeter i pjåten er også en strålende ting, jeg har betydlig ferre magskift nå med SP'n en når jeg skjøt med CZ75'n (den hadde 15 skudds mag...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvor mye forandres ballansen og treffsikkerhet med fullt magasin og nesten tomt?

 

Flytter vekta seg fra håndleddet til frempå løpet etter hvert som magasinet tømmes?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...