Jump to content

Politimann i Tromsø trakk elektrosjokk våpen mot snekker


8x57IRS

Recommended Posts

På ‎25‎.‎07‎.‎2019 den 11.32, bback skrev:

Andre steder i landet hvor lovens lange arm er like ivrig i tjenesten i jakten etter  kniv desperadoer?

 

(Er en pluss artikkel).

https://www.nordlys.no/troms-politidistrikt/handverkere/kniv/vi-forstar-at-det-er-uro-for-dette-med-kniv-blant-handverkere/s/5-34-1128028


 

politi_kniv_tromso.jpg

Jeg er skeptisk til slike avisoppslag. Nettopp fordi "det hele bildet" aldri kommer fram. Aldri!

 

Og hva som foranlediget denne hendelsen får vi heller aldri vite.  Bare hva journalisten er blitt fortalt, og så velger å skrive om. Aviser skal selge, de er avhengige av "klikk" eller salg, sant. Når en polititjenestemann trekker elektrosjokkvåpen (eller annet våpen), så tror jeg det er fordi omgivelsene eller han sjøl faktisk opplever en trussel. Jeg har sjøl observert situasjoner hvor jeg har beundret polititjenestemenns utrolige  tålmodighet med kranglefanter. Men om man har laget en avisartikkel, så kunne kranglefanten nok framstilt det på sitt vis, gjerne støttet av en "kamerat". Sier ikke det er tilfellet her, da jeg ikke kjenner situasjonen. Men jeg har levd lenge nok til å forstå at man ikke skal tro på alt man leser i aviser og hører i media. Og lenge nok til å se en sak fra flere sider. 

 

Man skal holde seg for god herinne til å komme med kommentarer til andres intelligens, slik @Jegermeistern gjør.

Det kan rimelig fort slå tilbake på en selv.

Edited by BC.Airn
Presisering
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@BC.Airn Nå har ikke jeg kommentert intelligensen til noen, men jeg er enig med deg i det å stole blindt på media. 

iTromsø hadde også laget artikkel på dette så her kan man lese hva de mener om dette.

https://www.itromso.no/pluss/eksklusiv/2019/07/02/Snekker-havnet-i-klammeri-med-politiet-over-arbeidskniv-Nå-tar-politiet-selvkritikk-19413125.ece?rs9528571564219635959&t=1

kniv_politi.png

Edited by bback
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...