Jump to content

Falsk Bushnell??


LeivVidar

Recommended Posts

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Et kjapt søk på finn.no pekte på 6 ulike butikker som selger denne kina dassrullen under ulike fantasifulle navn, enkelte sågar med 5 års garanti...

Nå passet det vel godt at den ene butikken hadde firmanavnet Wasteland, da med trykk på waste.

 

Ellers er det 9 private annonser ute på finn.no, med samme elendige kikkertsorten.

Vår venn på Fosser har lært, men det er to nye håpefulle som skal tjene seg litt penger til juleferien nå.

 

Også denne da, som det fortsatt står Tasco på... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25241626

 

God morgen folkens!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Lurer på om bushnell får produsert noen av modellene sin på lisens i kina, har et bushnell xlt

trophy 3-9*40 sikte og på undersiden av eska kikkerten kom i står det made in china. Har fåt

prøvd sikte på bane og oppdaget at sidejusteringa gjikk motsat av merkinga, typsk tegn på kina

ræl sikert. Skal byte det ut i et zeiss conquest sikte, regner med at det blir en merkbar forskjell

da.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om bushnell får produsert noen av modellene sin på lisens i kina, har et bushnell xlt

trophy 3-9*40 sikte og på undersiden av eska kikkerten kom i står det made in china.

Leste faktis en plass at Bushnell ble produsert på anbud i østen/Asia. Det landet som hadde lavest anbud fikk lov å produsere Bushnell det året. Så neste år var det ny anbudsrunde igjen. Men om det stemmer skal jeg ikke være skråsikker på.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest mer nøye på eska til xlt trophyen ser jeg det står made in korea ikke kina

som jeg først trode.I tilleg står frankrike også nevnt, nei dette er nok lisens produktet

til bushnell det ja,ser forøvrig de har en del reklamefilmer av xlt trophy på youtube, der

kan man få intrykk av at det er produsert i amerika.(lureri :evil: ) Bytter snart til zeiss,

blir andre boller det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Ennå en å holde seg unna, nå fra et "firma" :cry:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26034532

 

Dette lignet mistenkelig mye om de kikkertsiktene som selges på dealextreme.com

http://www.dealextreme.com/p/3-9-40-zoo ... able-13015

 

Det er i hvert fall samme fancy retikkel. Montasjen ser også helt lik ut. 3-9x40 koster $ 43 fritt tilsendt fra dx.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Javel, firedobling av prisen fra Kina til finn.no altså, ikke rart folk faller for fristelsen til å selge stort da.

Kjekt det når man attpåtil slipper ansvaret som importører har med garanti og klager...

 

Har til og med sett annonser på QXL der kikkertene ikke engang er i Norge, men sendes direkte fra produsent. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at jeg bidrar til piratvirksomheten amatør. Det blir skivebom.

DX selger disse som kikkertsikte; ikke merket som Bushnell eller Tasco eller et annet falskt flagg.

At de samme kikkertene blir forsøkt solgt som "ekte" Bushnell av ymse luringer her på berget, er en helt annen sak. Det er rett og slett svindel, og jeg har selv varslet FINN om slike annonser.

Du kan heller si at jeg snyter luringene for et salg (til trippel pris eller mer) ved å gå rett til en ærligere kilde.

Du kan kanskje beskylde meg for å opprettholde produksjonen av billige, asiatiske møkkakikkerter, men jeg kjenner ikke det gjør vondt noe sted... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Gikk dritt dette!

Jeg bestilte en i går jeg! :mrgreen: Med Over-overlegg! 8)

 

Disse tårnene passer på orginal Bushnell og på min Simmons kikkert :twisted: og da er 234kr bi-bi-billig!

Hater komfyrbrytere!

Om det bare hadde vært så enkelt... Skruehullene passer, men tårnet har for liten diameter.

Fakk it. Kikkerten får vel en misjon på et eller annet. (NB! Jeg bestilte ikke "Bushynell", men DX Rifle Scope)

Beklager hvis jeg villedet noen til å kaste seg over visakortet og bestille likedan.

 

PS! Sendte et varsel til Finn om den siste bushy'en. Den var skikkelig stygg, med henvisning til hjemmeside og kjeltringpåslag. Tollen og påtale har skjerpet straffene og innsatsen mot salg av falsk merkevare de siste 5 årene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Mmm?, tar det aldri ende dette. Denne kikkerten er ikke verdt å betale noe for. Søppel!!!!. Den kommer både i Bushnell og Tasco utgaver som jeg har sett, men ser lik ut bortsett fra om det står Tasco eller Bushnell, og har et "retikkel" som har mer lys en et juletre. Et alu rør med litt dårlig glass i endene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...