Jump to content

Falsk Bushnell??


LeivVidar

Recommended Posts

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

annonsen innehold så få detaljer at det er vanskelig å med 100% sikkert si at den var falsk.

 

Det er noe av problemet.

Men fortsett å meld fra om slike annonser. Saken er tatt videre og blir forløpende vurdert.

Det er opprettet egen tråd i "Drift" om saken.

Vi merker oss gjengangere :wink:

 

Igjen, takk til de som følger med :D

Link to comment
Share on other sites

En lett optimistisk kompis skrudde i helgen et kikkertsikte av denne typen kina-dassrull fast på en lett og smekker 9,3x62 for å teste det.

Kikkerten het ikke Bushnel, men er definitivt av den sorten vi her diskuterer.

Han kom inn etter et par skudd og rapporterte at skuddene gikk i hytt og pine, men ikke der han siktet...

Så han skrur nok gammelkikkerten fast på geværet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde i kveld en kjenning på tråden som hadde kjøpt en slik 'nettkikkert' fra en netthandel med et udefinert merke som han hadde satt på 30-06'n sin i går og hadde hvert og skulle skyte inn nå i kveld og når han hadde skutt 9 skudd var det plutselig ikke noe retikkel inne i 'rullen' ! Fint sikte gett !! he he jeg må le , blir artig og høre om det er noen garanti her :D Sa det til ham jeg at om ikke noe annet så har han da en moderne 'sjørøverkikkert' til 830.- m/frakt . :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vanskelig å si. Men skyter gode grupper på 300 meter med 6,5x55 og har tålt ca 600 skudd uten at det er noe galt. Klikkene fungerer også greit på tabell mellom 100 og 500 meter, så da gir jeg egentlig f... i om den er ekte eller falsk. Dessuten er rifla nå solgt for en MEGET billig penge :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg har en Banner-Bushnell på mauseren som er kinakopi (tror jeg). Den får nok stå der en stund til, for den har fungert helt fint.

De produserer jo på lisens for Bushnell på dagene, og uten lisens på natta :wink: . Tipper linser og leamikk er de samme, men retiklet er bytta.

Skjøt felt i jegerklasse i går med denne og fylte. Høydejusterte på alle avstander fra 120-330m (jfr pcb) og alt stemte.

Han med superkikkert på siden av meg var mere bekymret av sola midt imot enn meg... "Dorullen" er billig og grei til sitt bruk.

Regner med den settes på salongen etterhvert, så blir vel levetiden lengre også. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...