Jump to content

lagring av jakt og turutstyr i bilen


Sorensen

Recommended Posts

Hei. 

Jeg er vel en som liker å lagre en del av turutstyre mitt og jakt utstyre mitt i bilen slik at jeg alltid har det med meg ( dette gjelder selfølgelig ikke våpen og ammo ) 

ofte så blir det litt rotete og ikke fult så mye orden på det. 

 

Er det andre her som må ha en del utstyr til en hver tid i bilen, og hvordan gjør dere det ? del gjerne tips og bilder for en praktisk løsning. 

 

Kjører foresten en partner så har nå god plass baki :P 

Link to comment
Share on other sites

Bruker stor solid plastkasse med lokk med div stash til jakt/ turbruk i bilen. Ellers ferdigpakka sekk klar inne. Utfordringa med ha ting liggende i bilen, spesielt i varerom som ikke blir oppvarmet og intillegg lukket kasse, er kondens/ fukt. Har utstyret vært i bruk så må en iaf sikre at det er knusktørt før det legges ut i bilen igjen. Jo tettere kassen er jo mer må man være sikker på at det ikke havner noe fuktig i den.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, vavlo said:

Utfordringa med ha ting liggende i bilen, spesielt i varerom som ikke blir oppvarmet og intillegg lukket kasse, er kondens/ fukt

Dette var det første jeg tenkte på når jeg så tråden, ja. Jeg minnes ennå når jeg hadde pakket ned Fjellduken etter sesongen, og skulle ha den fram et par uker senere. Nå holdt det nå å henge den til lufting, men det fikk ihvertfall meg til å bli litt betenkt på å drasse den med meg overalt.

Nuvel, til trådens tema: Jeg drar gjerne med meg utstyr i bilen, og pakker det i murdunker av den typen du kjøper på Biltema. Slik lagrer jeg det også hjemme, så når jeg trenger å ha med meg utstyret er det bare å rive med meg en kasse og bryte den inn i lasterommet, stemple eller surre den fast, og trille avgårde. Dunkene kan også stables i hverandre, så du kan få med deg flere til f. eks. transport av kjøtt, fisk eller hva det måtte være.

Utenom det, har jeg alltid med meg tau, presenning, litt limbånd, pledd og et tørt skift i en vanntett sekk, men det er nå bare for å være føre var heller enn noe annet.

Link to comment
Share on other sites

takk for svar :)

 

Når det gjelder det med fukt har jeg tenkt på det, jeg tenkte egentlikt å bruke en litt stor trekasse ( som jeg har allerede i bilen men med verktøyt i )  jeg har og bore en del luftehull til den for å få lufting. 

Slik jeg gjør det i dag er at det meste jeg bruker er pakket i sekken min som jeg gjerne tar inn avotil bare for å "varme" den litt.

 

Sitter å lurer på om jeg skal lage et ekstra gulv baki som er like stort men kanskje en 30 cm høyt slik at jeg kan lukke opp bak og stappe våpen/ fiskestenger inn under gulvet for når jeg skal kjøre ut . og da kan du evt lage en skuffe under det ekstra gulvet som du kan dra ut når du åpner side døren til å ha div ting i. 

 

Prøvd å søke på gode ideer til å innrede baki men er ikke så mye som dukker opp som passer mitt bruk :P Jeg er også med i redningstjenesten så har en del utstyr for det også jeg alltid har baki bilen som burde hatt en bedre egnet lagringsplass. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...